نماینده مجلس: عربستان درباتلاق یمن فرو خواهد رفت

نماینده مجلس: عربستان درباتلاق یمن فرو خواهد رفت
پنج‌شنبه 20 فروردين 1394 - 14:56

العالم - نماینده مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که تجاوز سعودی به یمن، امنیت منطقه را به چالش می کشد، خاطر نشان کرد که عربستان و هم پیمانانش، در دام آمریکا و رژیم صهیونیستی افتادند و هر روز که می گذرد، بیشتر در باتلاق خودساختۀ خود فرو می روند.

"محمد صالح جوکار" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: این جنگ برمردم یمن تحمیل شده ، فاقد هرگونه توجیه قانونی است و می تواند منشأ ناامنی و بی ثباتی منطقه باشد.

وی افزود: این جنگ، دامنگیر تمام مسلمانان شده و تایید آمریکا و رژیم صهیونیستی را گرفته است. آنها از تضعیف کشورهای اسلامی و ضربه زدن به زیرساخت های کشورهایی که می توانست در آینده به خطری برای رژیم اشغالگر صهیونیستی تبدیل شود، استقبال می کنند.

جوکار با اشاره به اینکه حمله به یمن، جز نفع آتش افروزان، نفع هیچ کس دیگری را تامین نمی کند، گفت :  این جنگ به نمایندگی از آمریکا دایر شده و در واقع جنگ نیابتی، سیاست جدید آمریکا در منطقه است. آمریکا پس از شکست در جنگ با برخی کشورهای منطقه، اکنون در پی اثبات حضور خود در منطقه است به همین سبب کشورهای اسلامی را به جان یکدیگر می اندازد تا به اهداف خود برسد.

وی هشدار داد: پس از گذشت چند روز دیگر از تجاوز عربستان، که بر نابودسازی زیرساخت ها و توانمندی های نظامی یمن استوارو با ارتکاب جنایت هایی ضد غیرنظامیان یمن به ویژه کودکان همراه شده است، یمن، به کشوری ضعیف و بی آینده تبدیل خواهد شد که گروه های تروریستی در آن لانه خواهند ساخت، بنابراین فورا باید این جنگ را متوقف کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ کشوری نمی تواند با توسل به زور و خشونت و تشکیل ائتلاف های بین المللی، ضد یک کشور دیگر پیروز شود و آن را به مستعمره ای برای خود تبدیل کند و یا جایگاه خود را در آن کشور بازیابد و اختلافات را به این شیوه حل و فصل کند. امروز، وحدت ملت یمن قدرتمندتر از این حرف هاست و تنها اتفاقی که افتاده، آن است که چهره واقعی کسانی که این جنگ نیابتی را بر پا کردند، برای همه مسلمانان مشخص شد.

وی همچنین هشدار داد که عربستان، روز به روز در باتلاقی که به همراه کشورهای موسوم به ائتلاف برای خود ساخته اند، بیشتر فرو خواهد رفت و مشکلات تازه ای برای خود به وجود می آورد.

عضو شورای امنیت ملی و سیاست خارجی سپس از کشورهای بی طرف خواست، طرحی برای توقف فوری این جنگ ارائه کنند و اجازه ندهند دیگر کشورها در یمن دخالت کنند.

محمد صالح جوکار همچنین بر ضرورت نشاندن یمنی ها پای میز مذاکره و گفت وگو با یکدیگر تاکید کرد تا زمینه توافقی دائمی و تشکیل دولتی فراگیر از همه طیف ها و جناح های سیاسی یمنی فراهم شود و مردم یمن بتوانند سرنوشت کشور خود را به دست گیرند.

8-22:45
26

پربیننده ترین خبرها