عربستان مسجدی تاریخی دریمن را بمباران کرد

عربستان مسجدی تاریخی دریمن را بمباران کرد
شنبه 22 فروردين 1394 - 14:59

اداره کل آثار باستانی یمن، از بمباران مسجد تاریخی "حمراء علب" در استان صنعا، توسط هواپیماهای سعودی خبر داد و این اقدام ریاض را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اداره کل آثار باستانی و موزه های یمن خاطرنشان کرد، مسجد تاریخی "حمراء علب" در منطقه "دارالحید" از توابع بخش سنحان در استان صنعا قرار داشت.

این اداره خواهان جلوگیری از حملات عربستان به آثار تاریخی و باستانی یمن شد و افزود: آثار باستانی مربوط به فرهنگ، هویت و یاد و خاطره مردم این سرزمین است و حمله به آن از زشت ترین انواع حمله و تجاوزگری است.

"مهند السیانی" رییس اداره آثار باستانی یمن در گفت وگو با خبرگزاری"سبأ" یمن خاطرنشان کرد، حمله به این اثر تاریخی که ضریح "عبدالرحمن صنعانی" نیز آنجاست؛ جنایتی بزرگ است زیرا هدف قرار دادن آثار تاریخی و باستانی، حمله به تاریخ و ارزش های فرهنگی مردم یمن است و این علاوه بر حمله عربستان به مردم عادی و ایراد خسارت مالی و جانی به ملت یمن است.

السیانی بار دیگر خواهان حفاظت از آثار باستانی و فرهنگی در برابر حملات عربستان شد و هشدار داد آثار باستانی و تاریخی زیادی در مناطق مختلف یمن وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها