الاهرام: عربستان درحملات تروریستی سینا دست دارد

الاهرام: عربستان درحملات تروریستی سینا دست دارد
پنج‌شنبه 27 فروردين 1394 - 11:32

روزنامه الاهرام مصر با انتقاد شدید از دولت عربستان، ریاض را به دست داشتن در اقدامات تروریستی منطقه سینا متهم کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، باوجود ائتلاف علنی عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر، و کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس و در راس آنها عربستان، احمد عبدالمعطی حجازی یکی از روزنامه نگاران نزدیک به مقامات مصری درسرمقاله پر تیراژترین روزنامه دولتی مصر، حکومت سعودی را به باد انتقاد گرفت.

پایگاه اینترنتی یمنی پرس به نقل از حجازی نوشت: "حوادث تروریستی روی داده در منطقه سینای مصر حاصل عملکرد کشورهای وهابی نفت خیز است " که به عربستان اشاره دارد.

حجازی افزود: "اندیشه های تروریستی که حرفه اش ویرانگری و خرابکاری است، نشات گرفته از برخی کشورهای نفت خیز وهابی است که تحت عنوان خلافت فاشیستی اسلامی خون بیگناهان را مباح می داند."

وی خاطرنشان کرد: "ما باید با فکر و فرهنگ با آنها مقابله کنیم تا اندیشه های عقب مانده آنها را متلاشی کنیم. اندیشه هایی که همواره در جهت ویرانگری پیش می روند.

شبکه "سی ان ان" آمریکا نیز با انتشار گزارشی در ارتباط با حمله یاد شده تحت عنوان " مقامات مصری به حمله خود علیه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس" ادامه می دهند" گفت: احمد عبدالمعطی حجازی کشورهای نفت خیز وهابی را عامل حملات در سینای مصر برشمرد.

سی ان ان افزود: شخصیت های مشهور مصر به حمله خود علیه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و مکتب وهابیت ادامه دادند. این پدیده مدتی است در رسانه های گروهی مصر در حال تکرار است.

پربیننده ترین خبرها