دارالفتوای مصر: هدف اصلی داعش، کشتار، جنایت و غارتگری است

دارالفتوای مصر: هدف اصلی داعش، کشتار، جنایت و غارتگری است
جمعه 21 فروردين 1394 - 19:25

دار الفتوای مصر در بیانیه ای اعلام کرد که هدف گروهک تروریستی داعش از تکفیر مردم کشورهای عربی، جذب تروریست های بیشتر به صفوف خود است.

دار الفتوای مصر در بیانیه خود افزود : داعش اخیراً کتابچه ای را میان ساکنین شهر موصل – مرکز استان نینوا در شمال غرب عراق – توزیع کرده که در آن، کلیهه کشورهای عربی به جز بخش های تحت اشغال عراق و سوریه را کشورهای غیراسلامی خوانده و از مسلمانان خواسته است که به مناطق تحت اشغال این گروهک مهاجرت کنند .
دار الفتوای مصر با هشدار درباره پیوستن به گروهک تروریستی و تکفیری داعش اعلام کرد : داعش به روش های مختلف تلاش می کند عناصر بیشتری را به صفوف خود ملحق کند و با ایجاد تفرقه و ناامنی در کشورهای عربی نظام های حاکم را سرنگون کند و خود قدرت را به دست بگیرد . 
در این بیانیه آمده است : بی شک تکفیر دیگران باعث نزاع و تفرقه می شود و این پدیده شوم نَه تنها انسجام یک ملت را به هم می زند بلکه روابط امت ها و تمدن ها را نیز به خطر می اندازد و باعث ریخته شدن خون بی گناهان می شود. این در حالی است که دین اسلام ریختن خون بی گناهان را حرام و ممنوع اعلام کرده است .
دار الفتوای مصر افزود : هدف اصلی گروهک جنایتکار داعش، سیطره بر کشورهای عربی و اسلامی و چپاول ثروت های ملی آنها است و آنها هر گاه وارد منطقه ای شدند، مرتکب هر گونه جرم و جنایت و فسادی شده و مردم را آواره کرده اند و تعداد مسلمانانی که به دست این گروه جانی و فاسد کشته و آواره شده اند ، بیش از تعداد مسلمانانی است که در گذشته به دست غیرمسلمانان کشته و آواره شدند . 
دار الفتوای مصر اعلام کرد : جرایم و جنایات داعش باعث تضعیف کشورهای اسلامی و بدبینی غیرمسلمانان نسبت به اسلام و مسلمانان شده است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها