افشای حجم تجارت رژیم تل آویو با مغرب

افشای حجم تجارت رژیم تل آویو با مغرب
جمعه 28 فروردين 1394 - 19:45

سازمان نظارت بر بازارهای بورس مغرب با انتشار گزارشی درباره سرمایه گذاری خارجی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در سال 2014م. مبلغ 127 میلیون دلار در بازار بورس دار البیضاء سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم صهیونیستی برای عادی سازی علنی روابط خود با مغرب همچنان به تلاش خود برای نفوذ بیشتر به بازارهای این کشور عربی تلاش می کند. در این میان، نهادهای جامعه مدنی مغرب فعالیت های اقتصادی این رژیم در کشورشان را فاش و اقدام به افشای اسامی شرکت های مغربی طرف معامله با تل آویو معامله می کنند تا مردم محصولات این شرکت ها را تحریم کنند.

سازمان نظارت بر بازارهای بورس مغرب با انتشار گزارشی درباره سرمایه گذاری خارجی در بازار بورس شهر دار البیضاء در سال مالی 2014 اعلام کرد:  سهم رژیم اشغالگر قدس، از سرمایه گذاری های خارجی در بازار بورس دار البیضاء 0.85 درصد معادل 127 میلیون دلار بود. این سازمان اسامی شرکت های مغربی طرف تعامل این رژیم و نوع فعالیت این شرکت ها اشاره ای نکرد.
این اولین بار است که میزان سرمایه گذاری مستقیم رژیم صهیونیستی در مغرب رسماً اعلام می شود. گزارش ها نیز حاکیست که شرکت های اسرائیلی متعددی همچون شرکت حمل و نقل دریائی" زیم " در مغرب فعالیت می کنند.
فعالان مغربی برای اعلام مخالفت خود با فعالیت شرکت زیم در این کشور تظاهرات کرده و خواستار محاکمه مسئولان شرکت "زیماک" – نمایندگی شرکت زیم در مغرب - شدند.
ائتلاف "اخراج شرکت زیم از مغرب" اعلام کرد: شرکت زیم برای عادی سازی رابطه اقتصادی اسرائیل با مغرب فعالیتش را در این کشور آغاز کرده است.
این ائتلاف که شامل 26 مرکز و اتحادیه است، افزود: شرکت زیم کشتی های باری خود را از حیفا و اشدود در فلسطین اشغالی به شهر دار البیضاء مغرب منتقل می کند که این کشتی ها حامل محصولات شرکت های صهیونیستی است و رژیم اشغالگر قدس، به طور مداوم، کشتی های باری دیگری را به بندر طنجه در شمال مغرب می فرستد.
ائتلاف مذکور افزود: شرکت "زیم" در سایت اینترنتی خود اعلام می کند که پیوسته صهیونیست ها را از مناطق مختلف جهان به فلسطین اشغالی منتقل می کند و محموله های تسلیحاتی نیز برای ارتش اشغالگران تأمین می کند و در همه جنگ های این رژیم در زمینه تأمین اسلحه و مهمات برای ارتش تل آویو فعال بوده است.

 

پربیننده ترین خبرها