جعفری: ادعای عربستان مضحک و شرم آور است

جعفری: ادعای عربستان مضحک و شرم آور است
چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394 - 12:48

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، ادعای عربستان مبنی بر کمک به مردم سوریه را مضحک و شرم آور دانست و تأکید کرد، تفکرات داعش برگرفته از تفکرات جاهلی و وهابی سعودی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سانا "بشار جعفری" سه شنبه شب در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل که تحت عنوان " تقویت تسامح و آشتی .. تقویت جوامع مسالمه جو و مبارزه با تندروی و خشونت " برگزار شد، گفت فرهنگ گروه تروریستی داعش در سربریدن افراد، فرهنگ جاهلی- وهابی - تکفیری است که منشأ آن عربستان سعودی می باشد.

جعفری در واکنش به سخنان "عبدالله المعلمی" نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل که مدعی شده بود کشورش از هیچ کمکی به ملت سوریه برای رسیدن به آزادی و حقوقشان دریغ نکرده است، گفت که عربستان همواره کانونی برای گسترش فرهنگ تنفر و طایفه گری بوده و بدین ترتیب ، نماینده فرهنگ صهیونیستی اسرائیل است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، عربستان سعودی را به جذب تروریست ها از مناطق مختلف جهان و تجهیز آنان به سلاح و پول برای اعزام به سوریه با هدف ضربه زدن به این کشور متهم کرد و ادعاهای نماینده سعودی درسازمان ملل درباره کمک به مردم سوریه را مضحک و شرم آور خواند.

جعفری تأکید کرد: اگر نماینده سعودی ، کشور مرا تهدید به اقدام نظامی می کند به او می گویم هر کاری که می توانید انجام دهید تا ببینید که کشور من دست متجاوزان را قطع می کند و متجاوز را به گونه ای که سزاوارش باشد، مجازات خواهد کرد.

جعفری خاطرنشان کرد که سیاست های عربستان سعودی، فرهنگ خونریزی طایفه ای را در منطقه بنیان نهاده است و این کشور بهای سیاست های اشتباه خود را می پردازد. 

پربیننده ترین خبرها