پیشروی ارتش و انقلابیون یمن در استان مارب

پیشروی ارتش و انقلابیون یمن در استان مارب
چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394 - 16:27

خبرنگار العالم در یمن از پیشروی ارتش این کشور و کمیته های انقلابی به سوی اردوگاه نظامی "کوفل" در استان مارب خبر داد؛ این اردوگاه در اشغال تکفیری‌ها قرار دارد.

خبرنگار العالم روز چهارشنبه از یمن گزارش داد، نیروهای ارتش و کمیته های انقلابی امروز چهارشنبه کنترل لشکر 35 زرهی را از دست گروه های تکفیری هوادار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در استان تعز در جنوب صنعا خارج کردند.

منابع محلی با اشاره به درگیری های شدید بین دو طرف، از کشته و زخمی شدن ده ها نفر در این درگیری ها خبر دادند.

از سوی دیگر، با وجود اعلام توقف حملات تجاوزکارانه عربستان به یمن، خبرگزاری فرانسه به نقل از این منابع اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف سعودی مواضعی را نزدیک فرودگاه قدیمی تعز بمب باران کرده اند.

این درحالی است که عربستان سعودی چند ساعت پیش از توقف تجاوزگری های خود به یمن خبر داد و تاکید کرد که محاصره و هدف قراردادن جنبش انصارالله را ادامه می می دهد.

تجاوزگری ائتلاف سعودی علیه یمن، هزاران قربانی داشته است که شمار قابل توجهی از این قربانیان زن و کودک هستند.

وزارت بهداشت اعلام کرده است که از ابتدای تجاوزگری ائتلاف سعودی به یمن تا کنون 951 غیر نظامی از جمله 143 کودک، 95 زن شهید و 3943 نفر زخمی شده اند.

این وزارتخانه در کنفرانسی خبری از مجامع بین المللی خواست میزان فاجعه انسانی ناشی از این تجاوزگری از جمله عواقب توقف  واکسناسیون در مقابل بیماری ها را درک کنند.

 

پربیننده ترین خبرها