قاچاقچی اتیوپیایی هزاران مهاجر را به کام مرگ فرستاد

قاچاقچی اتیوپیایی هزاران مهاجر را به کام مرگ فرستاد
پنج‌شنبه 3 ارديبهشت 1394 - 14:45

العالم ـ روزنامه ایندیپندنت نوشت: بازپرسان ایتالیایی مکالمات شماری از قاچاقچی‌های اهل اتیوپی و اریتره را ضبط کرده‌اند که گمان می‌رود عامل قاچاق ده‌ها هزار مهاجر به اروپا از طریق دریای مدیترانه هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه انگلیسی در گزارش خود تاکید کرد که شخصی به نام "ارمیاس گِرمای" اهل اتیوپی مسئول کشته شدن هزاران مهاجر در چند سال اخیر است.

گرمای در طرابلس پایتخت لیبی زندگی می کند و به سبب ارتباطش با غرق شدن 336 مهاجر در نزدیکی جزیره لامبیدوسا در سال 2013 تحت تعقیب پلیس ایتالیاست.

روزنامه ایندیپندنت از قاچاقچی دیگری از کشور اریتره به نام مِرید میضانی (34) نام برد که به "ژنرال" شهرت دارد و گمان می رود  طی دو سال گذشته حدود 100 میلیون یورو از راه قاچاق انسان کسب درآمد کرده باشد.

در گزارش این روزنامه آمده است، میضانی که گمان می رود از حمایت مسئولان لیبی برخوردار است، با شنیدن خبر غرق شدن مهاجران، خندیده و انتقال شمار زیادی ازمهاجران با قایق ها را این گونه توجیه کرده که «آنها خودشان خواهان مهاجرت بودند».

ایندیپندنت افزود: کارشناسان هشدار دادند که امسال حدود 500 هزار مهاجر غیر قانونی از مدیترانه عبور می کنند و ممکن است حدود 30 هزار تن از آنان تا پایان سال جاری در دریای مدیترانه غرق شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها