امام جمعه نجف: فاجعه الثرثار شایعه بود

امام جمعه نجف: فاجعه الثرثار شایعه بود
جمعه 11 ارديبهشت 1394 - 22:08

امام جمعه نجف اشرف، "شایعۀ فاجعۀ الثرثار" در استان الانبار را تلاشی برای سرپوش نهادن بر پیروزی های نیروهای عراقی در منطقه الکرمه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آیت الله شیخ "حسین الخالدی" در نماز جمعه نجف اشرف، خبر اعدام ده ها سرباز و افسر ارتش عراق و نیروی بسیج مردمی در منطقه ناظم الثرثار به دست داعش را شایعه اعلام کرد.

وی هدف داعش از ساختن این گونه شایعه ها را تلاش برای سرپوش نهادن بر پیروزی های درخشانِ ارتش و بسیج مردمی در آزادسازی منطقه الکرمه دانست.

آیت الله الخالدی سپس به طرح کنگرۀ آمریکا در خصوص کمک مستقیم به کردها و سنی ها بدون ارائه کمک ها به دولت عراق را "گامی در جهت تجزیه عراق و دخالتی آشکار در امور داخلی این کشور" خواند.

خطیب جمعه نجف اشرف، بر ضرورت وحدت کلمه رسانه ها و ایستادگی جدی همگان در برابر این طرح تاکید کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این طرح نه تنها نفعی برای کردها و سنی ها ندارد، بلکه خطری برای آن هاست.

خطیب جمعه نجف اشرف سپس به نقش نیروهای مردمی در آزادسازی مناطق اشغالی از چنگ داعش پرداخت و گفت: این نیروها با امکاناتی ناچیز، عراق را از توطئه ای بزرگ نجات داد و اعتبار عراق را به آن بازگرداند.

وی از دولت عراق خواست علاوه بر حمایت کامل از نیروهای بسیج مردمی و رسیدگی به خانواده های شهدا و زخمی های این نیروی مردمی، با تصویب قانون گارد ملی، به پشتیبانی از این نیرو بپردازد.

الخالدی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه، به تجاوز عربستان سعودی به یمن اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی، درگیرِ جنگی شکست خورده شد و امروز به سبب سیاست های اشتباهِ خود و مقاومت در برابر نصیحت های دیگران، درگیرِ چالش های بزرگ داخلی شده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها