مرجعیت عراق:در قبال جنگ روانی هوشیار باشید

مرجعیت عراق:در قبال جنگ روانی هوشیار باشید
جمعه 11 ارديبهشت 1394 - 19:18

مرجعیت عراق روز جمعه، بر ضرورت هوشیاری مردم و مسؤولان در قبال جریان سازی های رسانه ای و جنگ روانی داعش تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آیت الله شیخ عبدالمهدی کربلایی نمایندۀ آیت الله سیستانی در کربلا، در خطبه جمعه که در حرم امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: حفظ دستاوردها و پیروزی های نظامی به دست آمده و ادامه حمایت از مبارزان و پشتیبانیِ نو به نو از آنان، مستلزم توجه به شیوه های جریان سازی های رسانه ای و جنگ روانی برخی از گروه های داعش است. به ویژه که آن ها سعی می کنند از ایجاد ترس و وحشت به وسیله دروغ پردازی استفاده کنند. بنابراین باید از شیوه ای حرفه ای برای برخورد با این گونه شیوه های داعش استفاده کرد.
خطیب جمعه کربلا بر ضرورت پیگیری لحظه به لحظۀ وقایع تاکید کرد و گفت: باید آن چه را که داعش منتشر می کند، لحظه به لحظه پیگیری کرد تا امکان مقابله فوری با آن فراهم باشد. از آن گذشته، باید در قبال آن چه دشمنان منتشر می کنند، با تامل و ایستادگی برخورد شود.
آیت الله شیخ عبدالمهدی الکربلایی سپس بر ضرورت انتقال واقعیت ها از نیروهای مسلح به مراجع تصمیم گیری و پیگری تحولات میدانی و نظامی توسط مسئولان تاکید و خاطرنشان کرد: باید از پنهان کردن واقعیت ها از بیم متهم شدن به کوتاهی یا شکست خودداری شود.

از سوی دیگر، آیت الله "هادی الدنیناوی" خطیب مسجد کوفه نیز در خطبه نماز جمعه امروز بر ضرورت پایبندیِ رسانه ها به اصول حرفه ای تاکید کرد و از آن ها خواست با "نشر اکاذیب"، "طاغوت را ضد مومنان" یاری نکنند، زیرا با این کار، روحیه مردان مبارز اعم از پلیس، بسیج مردمی و ارتش را تضعیف خواهد کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها