جنجال عربستان درباره شایعه تهدید سفیرش به مرگ در بیروت

جنجال عربستان درباره شایعه تهدید سفیرش به مرگ در بیروت
دوشنبه 14 ارديبهشت 1394 - 10:39

روزنامه سعودی "الوطن" مدعی شد، اداره اطلاعات ارتش لبنان تحقیقاتی گسترده‌ و محرمانه را درباره طرح احتمالی ترور "علی عواض عسیری" سفیر سعودی در بیروت آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الوطن روز دوشنبه ادعا کرد که طی کمتر از یک سال، این دومین بار است که "علی عواض عسیری" با تهدید جدی مواجه شده است.
این دیپلمات عربستانی که اکنون در ریاض به سر می برد، به روزنامه الوطن گفت که بازگشتش به عربستان ارتباطی به طرح ترور ندارد.
وی با بیان اینکه اطلاعاتی رسمی در زمینه طرح ترورش دریافت نکرده؛ مدعی شد که این اطلاعات را به صورت تلفنی از برخی مسؤولان مورد اعتماد لبنانی که ارتباطی با مسائل امنیتی ندارند، دریافت کرده است.
عسیری گفت که پرونده این ماجرا اکنون در دست اطلاعات ارتش لبنان است و نه اداره امنیت داخلی، و مشخص است که این اداره تا تکمیل تحقیقاتش، این موضوع را مسکوت می گذارد.
وی درباره دلیل سکوت مسؤولان امنیتی لبنانی درباره این ماجرا، اظهار داشت: این امر احتمالا به خاطر مراقبت از تحقیقات  است، ما به شرایط سری تحقیقات احترام می‌گذاریم، و بدون شک منتظر نتایج آن هستیم.
عسیری دیروز مدعی شد که طی کمتر از یک سال گذشته، دو بار تهدید شده است و حدود 7 ماه قبل به صورت جدی در لبنان تهدید شد.
عسیری با خودداری از متهم کردن کسی در ارتباط با این ادعاها، اظهار داشت: همه احتمالات وارد است، و نمی توانم تا قبل از اعلام نتایج، پاسخی در این زمینه بدهم.
عسیری دلیل حضورش در ریاض را "سفر کاری" عنوان کرد و گفت اطلاعات درباره تهدید را هنگامی دریافت کرد که در خاک عربستان حضور داشت، و به زودی به محل کارش (در بیروت) بازخواهد گشت.

پربیننده ترین خبرها