روایت مجتهد از رشوۀ کلان برای "کناره‌گیری" مقرن

روایت مجتهد از رشوۀ کلان برای
دوشنبه 14 ارديبهشت 1394 - 18:06

العالم ـ فعال مشهور عربستانی که در توییتر به نام "مجتهد" شناخته می‌شود، از رشوه چند میلیارد دلاری به مقرن و "خرید" 100 هزار حساب کاربری در توییتر برای تبلیغ به نفع محمد بن سلمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجتهد می گوید که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دستور پرداخت 10 میلیارد ریال سعودی (حدود 2.7 میلیارد دلار) به برادر ناتنی خود مقرن بن عبدالعزیز داده تا از ولایتعهدی کناره گیری کند.

وی افزود: واقعیت را باید گفت که مقرن، خود چنین مبلغی را برای انصراف از ولایتعهدی و یا سکوت در قبال برکناری از سمتش به نفع محمد بن نایف و محمد بن سلمان، درخواست نکرده بود.

این فعال عربستانی خاطرنشان کرد که پرداخت این رشوه به مقرن بنا به ابتکار و پیشنهاد امیر محمد بن سلمان فرزند پادشاه عربستان صورت گرفت که برای رسیدن به راس هرم قدرت تلاش می کند.

مجتهد پیشتر همچنین درباره اقدام دیوان پادشاهی عربستان در پرداخت حدود 20 میلیون ریال سعودی به هریک از اعضای هیات علمای برجسته عربستان سخن گفت و اینکه شفاها به آنها ابلاغ شد که این مبلغ از طرف محمد بن سلمان است تا درعملیات تسلطش بر قدرت با حمایت پدرش در آینده از وی حمایت کنند.

این وبلاگ نویس مشهور سعودی خاطرنشان کرد که اطرافیان محمد بن سلمان می گویند که وی صدهزار حساب کاربری در شبکه اجتماعی توییتر خریداری کرده و شمار زیادی از افراد را به کار گرفت تا به منظور تبلیغ برای وی این حسابها را فعال نگه دارند.

مجتهد همچنین نوشت: احمد بن عبدالعزیز وزیر کشور سابق عربستان در ضیافت ناهار روز جمعه پادشاه عربستان، فقط به احوالپرسی با خود سلمان اکتفا کرد و از تبادل تعارفات معمول با دو "محمد" (ولی عهد جدید و جانشین وی) خودداری نمود.

شاهزاده احمد بن عبدالعزیز در نشست ماهانه خود سخنانی برزبان رانده که نشان می دهد وی برای همکاری درهرگونه تحرک از سوی خاندان حاکم برای بازگرداندن توازن و حمایت از خانواده حاکم در قبال ریسک کردن نوجوانان، آمادگی دارد.

پربیننده ترین خبرها