علمای بحرینی:

بازداشت علمای بحرین برای مصادره آزادی دینی است

بازداشت علمای بحرین برای مصادره آزادی دینی است
چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394 - 10:28

العالم - جمعی از علما و روحانیون بحرینی بازداشت علمای این کشور را اقدامی برنامه ریزی شده از سوی حکومت آل خلیفه با هدف انتقام از فعالیت های دینی آنها و تلاش برای محدود کردن آزادی های دینی توصیف کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم به نقل از سایت "الوفاق"، علمای بحرین در نشستی با عنوان "همگام با علمای بازداشت شده" در مقر جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در منطقه الغربیه، با بازداشت شدگان بحرینی اعلام همبستگی کردند.

"شیخ عبدالنبی النشابه" یکی از حاضران در این نشست گفت: "حکومت آل خلیفه تلاش کرده است که علما را به دو دسته، هماهنگ و مخالف حکومت تقسیم کند و به این مقوله دامن زده که اگر با من نیستی پس علیه من هستی!"

وی تاکید کرد: "رژیم آل خلیفه اموال فراوان و فریبنده ای برای کسانی که می خواهند به حکومت نزدیک شوند، هزینه کرده است و در عین حال، کسانی را که مخالف این امر باشند و به تکلیف شرعی خود عمل کنند، بازداشت می کند".

این درحالی است که این دسته از علما به مسئولیت شرعی خود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نه تنها در قبال حکومت بلکه حتی در قبال افراد، پایبند هستند.

این عالم دینی بحرینی در ادامه به "سید صادق مالکی" از علمای بازداشت شده اشاره کرد و گفت: این عالم از جمله کسانی است که به امور اهالی روستای خود اهتمام می ورزد و از هر نظر، انسانی وارسته و پرتلاش است که اینک در بازداشت به سر می برد و جرم او، کمک به فقرا و نیازمندان اطرافش است؛ آیا کمک به نیازمندان و فقرا جرم محسوب می شود؟

خانواده سید صادق مالکی نیز طی سخنانی اعلام کردند که او نماینده همه بازداشت شدگان بحرینی است که به جرم آزادی خواهی و لزوم برخورداری از زندگی شرافتمندانه، به دست عناصر حکومت آل خلیفه راهی زندان شد.

خانواده مالکی با اشاره به اینکه وی هنگامی که حکم زندان خود را شنید، تنها به این جمله بسنده کرد که "حسبنا الله و نعم الوکیل"، پرسیدند: به راستی از چه زمانی کمک به فقرا و از کار افتادگان جرمی محسوب می شود که مجازات آن دو سال زندان است؟

آنها تاکید کردند که مالکی عالمی مشهور به علم و دانش بوده و هرگز وارد امور سیاسی نشده است بلکه تمام هم و غم او، کسب علوم دینی و به کار بستن آن و نیز رسیدگی به امور اهالی روستایش بوده است. او با خشونت و افراطی گری مخالف بوده و خواهان توسل به عقل و تدبیر است.

"شیخ جاسم الخیاط" رئیس شورای داوری جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین نیز تاکید کرد که علمای بحرین به علت صرف نظر نکردن از تکلیف شرعی و انسانی خود در قبال ملت بحرین، بازداشت می شوند.

وی گفت: وجود شماری از علمای بحرین در زندان های آل خلیفه بیانگر بی احترامی آشکار این حکومت  به ندای دین و عقل است و به همین علت این علما را که از تکلیف دینی و انسانی خود در قبال مردم صرف نظر نمی کنند، بازداشت می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها