دیدار بشار اسد با خانواده شهدا در "روز شهید" +ویدیو

چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394 - 19:21

رئیس جمهوری سوریه با شرکت در یادروز شهدا در مدارس دخترانه و پسرانۀ ارتش سوریه، با فرزندان شهدای ارتش دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد که در "روز شهید"، ایستاده در جمع دختران و پسران دانشجو و خانواده های شهدا، سخنرانی می کرد، گفت: روز شهدا، مصادف با وقایعی است که 100 سال در دوره حاکمیت عثمانی اتفاق افتاد. در آن دوران شماری از ملی گرایان و میهن پرستان، توسط عثمانی ها بازداشت و اعدام شدند، تا این که در سال 1916، بیشترین تعداد از ملی گرایان را به قتل رساندند.

بشار اسد در جمع خانواده های شهدای ارتش

وی افزود: امروز پس از گذشت یک قرن، همان وقایع بار دیگر اتفاق افتاده و تاریخ تکرار شده است. تنها تفاوتی که در این وقایع وجود دارد، آن است که صد سال پیش، میهن پرستان سوری توسط جمال پاشای خونریز کشته می شدند و امروز توسط اردوغانِ سفاک.

رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر این که سوریه درگیر یک رویارویی نیست، بلکه گرفتار یک جنگ تمام عیار است، خاطر نشان کرد: در جنگ، مجموعه ای از درگیری ها در هزاران کیلومتر مرزها و هزاران کیلومتر مربع در داخل کشور وجود دارد. به همین سبب پیروزی و شکست در چنین شرایطی طبیعی است، اما ما مردم باید پشتیبان ارتش باشیم تا پس از شکست ها، روحیه لازم را برای ادامه درگیری تا رسیدن به پیروزی داشته باشد.

وی با تاکید بر این که تبلیغات منفی برخی رسانه ها ضد ارتش سوریه، محکوم به شکست است، ثبت نام فرزندان شهدا در مدارس ارتش به منظور ادامه راه ِ پدران شهیدشان را بهترین گواه بر این پیش بینی دانست.

بشار اسد در پایان با اشاره به نیروهای سوریه که در بیمارستان جسر الشغور در حال مقاومت هستند، نوید داد که ارتش به زودی به یاری آن ها خواهد شتافت و آن ها را همراهی خواهد کرد.

برای دریافت فیلم، پس از راست کلیک روی آیکن دانلود، گزینه SAVE LINK AS را انتخاب کنید.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها