"ترکیه برای داعش، مواد شیمیایی می‌فرستد"

چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394 - 21:52

دو روزنامه ترکیه‌ای فاش کردند که دولت این کشور، برای ساخت مواد منفجره ترکیبات شیمیایی در اختیار داعش می گذارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه حریت چاپ ترکیه نوشت: کیسه های حاوی ماده نیترات آمونیوم از یکی از گذرگاه های مرزی ترکیه به سوریه فرستاده می شود تا برای ساخت مواد منفجره به دست داعش برسد.

این روزنامه در گزارشی با اشاره به کاربردهای این ماده شیمیایی افزود: ماده نیترات آمونیوم در کشاورزی نیز به کار می رود، ولی تروریست ها در مناطق مختلف جهان از این ماده برای ساخت بمب استفاده می کنند.

حریت به نقل از محمد ایهان یکی از مخالفان دولت ترکیه گزارش داد: ماده نیترات آمونیوم که از ترکیه به سوریه منتقل می شود، برای مقاصد کشاورزی نیست بلکه برای ساخت بمب است و اکثر ساکنین شهر مرزی آکچاقلعه ترکیه معتقدند که این ماده برای ساخت بمب به سوریه فرستاده می شود.

در همین حال روزنامه اِورِنسِل چاپ ترکیه نیز نوشت: دولت آنکارا هم اسلحه و هم مواد شیمیایی و باروت برای ساخت بمب در اختیار داعش می گذارد و داعش هر اندازه مواد شیمیایی و باروت نیاز داشته باشد، از ترکیه دریافت می کند.

اورنسل به نقل از شاهدان عینی در شهر مرزی آکچاقلعه نوشت : 3 کامیون بزرگ حاوی ماده شیمیایی نیترات آمونیوم و باروت، محموله های خود را در مرز تخلیه کردند و خودروهای باری داعش از سوریه وارد خاک ترکیه شدند و محموله ها را به داخل مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی منتقل کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها