ضبط سلاحهای آمریکایی واسراییلی تروریستهادرسوریه+فیلم

جمعه 18 ارديبهشت 1394 - 14:15

العالم - ارتش سوریه در جریان یک کمین مقادیر قابل توجهی سلاح و تجهیزات ساخت اسرائیل و آمریکا را از گروههای تروریستی در اطراف دمشق ضبط کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم ، این مقدار اسلحه و مهمات، شب گذشته در کمین ارتش سوریه ونیروهای مردمی، هنگامی کشف شد که تروریست قصد داشتند آن را به افراد تروریست در منطقه اللجاه در ریف دمشق برسانند.

در درگیری ارتش با تروریست ها دهها تروریست نیز به هلاکت رسیدند.

پایگاه خبری "سوریا الان" گزارش کرد در این کمین که روز گذشته به وقوع پیوست، ارتش سوریه و نیروهای مسلح این کشور، مهمات و تسلیحات گروههای تروریستی از جمله موشک های ساخت آمریکا و اسرائیل را در نزدیکی روستای الخالدیه در حومه شمالی استان سویدا مصادره کردند.

یک منبع آگاه تاکید کرد، خط امداد گروه های تروریستی در مرز اردن در تیررس آتش ارتش سوریه قرار دارد در نتیجه تروریست ها در این منطقه با چالش های جدی مواجه هستند.

وی تسلیحات مصادره شده را شامل موشک های ساخت آمریکا و اسرائیل از نوع تاو و لاو، تیربار سبک، تفنگ اتوماتیک تک تیرانداز، انواع خمپاره انداز و آر پی جی زن و مقادیر زیادی مهمات نظامی و خودروهای سنگین عنوان کرد.

این منبع سوری همچنین از مصادره چندین دستگاه موتور سیکلت که تروریست ها از آن برای انتقال تسلیحات و انبارکردن آن در منطقه اللجاه در حومه شمالی سویدا استفاده می کردند، خبرداد.

منطقه تل الخالدیه در شمال شهر سویدا، در48 کیلومتری حومه غربی صحرای سوریه تا مرزهای اردن و عراق گسترش یافته است تا بدان جا که تروریست ها از این فضای گسترده بیابانی برای نفوذ، انتقال اسلحه و ذخیره آن در بلندی های اللجاه و حومه شمالی شرقی استان درعا استفاده می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها