فرار و آوارگی 100 هزار نفر در سودان جنوبی

فرار و آوارگی 100 هزار نفر در سودان جنوبی
شنبه 19 ارديبهشت 1394 - 09:56

العالم - صد هزار نفر در مدت یک هفته به سبب نبردهای شدید در ایالت "الوحده شمالی" در کشور نوپای سودان جنوبی از خانه و کاشانه خود گریخته و آواره شدند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "توبی لانزر" معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در سودان جنوبی گفت: درگیری های مسلحانه در جنوب "بنیتو" مرکز ایالت نفتی الوحده باعث فرار و آوارگی مردم سودان جنوبی در این منطقه شده است.

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در سودان جنوبی افزود: درگیری در اطراف روستاهای جنوب بنیتو ادامه دارد و مردم در اوج فصل کشاورزی مجبور به فرار شدند. 

لانزر با اشاره به اینکه سازمان های کمک رسانی به خاطر شدت درگیری نمی توانند وارد منطقه شوند از طرفین درگیر خواست زمینه ورود سازمان های مزبور به مناطق درگیری برای کمک به نیازمندان را فراهم کنند.

درگیری در سودان جنوبی در ماه دسامبر 2013 و پس از آن آغاز شد که "سالوا کر" رییس جمهوری این کشور نوپا، معاونش "ریک مشار" را به تلاش برای کودتا متهم کرد.

درگیری مزبور تا کنون ده ها هزار کشته داشته و باعث شده بیش از نیمی از جمعیت 12 میلیونی این کشور به کمک های انسان دوستانه محتاج شوند و دو و نیم میلیون نفر در آستانه گرسنگی قرار داشته باشند. 

این جنگ به آوارگی بیش از دو میلیون نفر از مردم سودان جنوبی منجر شده که 520 هزار نفر از آنان به اتیوپی، سودان، کنیا و اوگاندا پناهنده شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها