اذعان مخالفان سوری به حمایت عربستان و ترکیه از تروریستها

اذعان مخالفان سوری به حمایت عربستان و ترکیه از تروریستها
شنبه 19 ارديبهشت 1394 - 11:59

العالم - ائتلاف موسوم به مخالفان در سوریه، به حمایت های نظامی عربستان سعودی و ترکیه از گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه اذعان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، " خالد الخوجا " رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در سخنانی که مطبوعات ترکیه آنرا منتشر کردند، گفت که حمایت نظامی عربستان سعودی و ترکیه در پیشروی اخیر جبهه النصره در شمال و جنوب سوریه نقش داشته است.

خبرگزاری سانا سوریه گزارش داد که اذعان الخوجا به حمایت های نظام آل سعود و ترکیه از تروریست ها در سوریه، تاکیدی دیگر بر تعامل آنان با تروریسم و گروه جبهه النصره – شاخه تشکیلات القاعده در سوریه - است که از سوی سازمان ملل در صدر لیست گروه های تروریستی قرار گرفته اند. این گروه درادلب و جسر الشغور و بصری الشام حضور دارد و تروریست های آن کشتارهای فجیعی را درحق غیرنظامیان سوری مرتکب شده اند.

الخوجا همچنین گفت که مقدمه چینی برای تجاوز ترکیه و عربستان به سوریه در جریان سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به عربستان صورت گرفت و درآن سفر، تصمیم حمایت نظامی از گروه های تروریستی وابسته به جبهه النصره و توافق دراین زمینه حاصل شد.

اعتراف های الخوجا تاکید دیگری بر تجاوز مستقیم ده ها طرف خارجی علیه سوریه است که درصدر آن آمریکا و رژیم اسرائیل قرار دارند. دخالت های این کشورها به حمایت های سیاسی و رسانه ای محدود نمی شود ،بلکه به حضور مستقیم نظامی از طریق کمک رسانی تسلیحاتی و تامین اطلاعات برای تروریست ها نیز گسترش یافته است.

اعتراف رئیس ائتلاف مخالفان سوری به حمایت های عربستان و ترکیه از گروه های تروریستی در سوریه درحالی صورت گرفته است که مسئولان آمریکایی از آغاز طرح هایی برای آموزش تروریست ها در سوریه از اردن ، ترکیه ، عربستان و قطر بعد از امضای توافق هایی دراین خصوص با هدف سرپوش گذاشتن بر دخالت های خود در سوریه خبر داده اند و به نظر می رسد که این آموزش ها به پایان رسیده و درحال مرحله رسانه ای شدن قرار دارد و موشک های آمریکایی " تاو " که در ده ها نوار ویدئویی در دست عناصر جبهه النصره در ادلب و درعا به چشم می خورد، شاهدی براین مدعاست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها