هشدارامام جمعه نجف درباره توطئه تجزیه عراق

هشدارامام جمعه نجف درباره توطئه تجزیه عراق
شنبه 19 ارديبهشت 1394 - 14:50

العالم - امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه گفت: هرگونه سخن گفتن از تجزیه عراق حمایت از داعش و مشارکت در اقدام های این گروه تروریستی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "صدرالدین قپانچی" بر ضرورت حل مشکلات و موانع فنی و سیاسی بر سر راه پیشروی در آزاد سازی موصل تاکید کرد.

وی در خطبه نماز جمعه که در حسینیه الفاطمیه نجف برگزار شد، خاطرنشان کرد، سخن گفتن درباره تجزیه عراق حمایت از داعش و مشارکت در طرحها و برنامه ریزی آنان است.

امام جمعه نجف اشرف افزود: همه مردم عراق اعم ازعرب، کرد و ترکمان با طرح کنگره آمریکا مبنی بر تجزیه عراق مخالف هستند.

مراجع دینی در روز 1 مارس 2015 مخالفت خود را با طرح نمایندگان کنگره آمریکا در باره تجزیه عراق به سه بخش شیعه، سنی و کرد اعلام و از گروه های سیاسی خواستند موضع شفافی درقبال آن اتخاذ کنند.

مجلس عراق 2 مه 2015 به طرح پیشنهادی "ائتلاف ملی" مبنی بر پاسخ قاطع به اقدام کنگره درخصوص تجهیز مستقیم کردها و اهل سنت عراق به سلاح، رای داد این در حالی است که اتحادیه گروه ها و ائتلاف کردستان به خاطر اعتراض به آن، جلسه را ترک کردند.

گفتنی است کمیته خدمات مسلح مجلس آمریکا با پیش نویس طرح ارایه شده توسط "مک تورنبری" درصدد است تا شرایطی را برای اختصاص کمک های نظامی آمریکا به عراق به ارزش 715 میلیون دلار از بودجه دفاعی سال 2016 فراهم کند که قرار است حداقل 25 درصد این بودجه به نیروهای پیشمرگه، شبه نظامیان سنی و گارد ملی اهل تسنن اختصاص یابد.

قپانچی همچنین خاطرنشان کرد، بیش از 14 هزار رزمنده از بسیج مردمی و نیروهای رسمی برای آزادسازی موصل از چنگال داعش آماده هستند.

امام جمعه نجف ازسوی دیگر تاکید کرد، زائران با نزدیک شدن به ایام شهادت امام کاظم علیه السلام باید با نیت خالص به دنبال خشنودی خدا و پیروی از این امام همام باشند.

وی از نهادهای امنیتی خواست تا این روزها بیش از پیش هوشیار باشند.

قپانچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشتار مردم یمن گفت: عربستان پس از ناامیدی از عملیات "طوفان قاطعیت" که هیچ یک از اهدافش محقق نشد، امروز در فکر عملیات "بازگرداندن امید" است اما مردم یمن بر این تجاوزها و حملات پیروز خواهند شد.

وی تاکید کرد: پس از ناکامی و پراکندگی ائتلاف عربستان سعودی در حمله به یمن، ریاض هم اکنون در صدد خریدن پیکارجو از سنگال است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها