العبادی برای رایزنی با پوتین به مسکو می رود

العبادی برای رایزنی با پوتین به مسکو می رود
يکشنبه 20 ارديبهشت 1394 - 19:45

نخست وزیر عراق برای گفت و گو و رایزنی با رییس جمهوری روسیه بزودی به مسکو سفر می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سعد الحدیثی" سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق روز یکشنبه در گفت و گو با پایگاه عراقی سومریه نیوز گفت که حیدر العبادی به دعوت رسمی ولادمیر پوتین برای گفت و گو درخصوص روابط دوجانبه و تقویت همکاری های نظامی و امنیتی میان دو کشور و نیز مسایل منطقه ای و بین المللی به مسکو سفر می کند.
این مقام عراقی ، با اشاره به وجود خطر تروریسم و افراط گرایی در عراق و روسیه و لزوم همکاری و هماهنگی بیشترمیان بغداد و مسکو، افزود: موضوع حمایت روسیه از عراق در بخش های امنیتی و نظامی از جمله محورهای گفت و گوها میان رهبران دو کشور در مسکو خواهد بود.

سخنگوی دفتر رئیس جمهور عراق افزود: سرمایه گذاری و فعالیت شرکت های روسی در عراق ، بهینه سازی صنایع نفت، بازسازی تاسیسات بخش حمل و نقل، مسکن و سایر بخش های خدماتی دیگر مباحث در مذاکرات میان العبادی و پویتن است.

نخست وزیر عراق که کشورش درحال مبارزه با گروه های تروریستی و تکفیری داعش و سایر تروریست ها است، بتازگی در سخنانی پدیده تروریسم را یک خطر جدی برای کشورهای منطقه و جهان دانست و خواستار حمایت و کمک کشورها بویژه روسیه برای مقابله با داعش شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها