گزارش العالم از کشتار"شِبِکی های" عراق + فیلم

چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394 - 09:21

شخصیت های سیاسی و فعالان حقوقی عراق قتل اعضای طایفه شِبِک را کشتار جمعی خواندند و اعلام کردند که داعش بیش از سیصد شبکی را قتل عام و ده ها هزار نفر از آنها را آواره کرده است.

"علی الشبکی" خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه از نینوا گزارش داد، گروه تروریستی داعش صدها نفر از شبکی ها را که از پیروان اهل بیت (ع) هستند و در استان نینوا زندگی می کنند، قتل عام کرده و دهها هزاران نفر دیگر از آنها را مجبور به فرار به استان های دیگر کرده است.

عناصر گروه تروریستی داعش همچنین بیش از 60 منطقه را که شبکی ها در آن زندگی می کردند، تخریب کرده اند.

"سالم جمعه "عضو مجلس نمایندگان عراق به خبرنگار العالم گفت: تلاش ها برای تهیه گزارشی مستند درباره کشتار شبکی ها به دست داعش و ارائه این گزارش به سازمان ملل و دولت و مجلس نمایندگان عراق آغاز شده است.

"غزوان حامد" عضو شورای استان نینوا نیز اعلام کرد: شبکی ها پس از ایزدی ها بیشترین تلفات و خسارات را متحمل شده اند زیرا بسیاری از جوانان شبکی به دست داعش کشته شده اند و هم اکنون سرنوشت بیش از 58 شبکی که توسط داعش به گروگان گرفته شده اند، معلوم نیست.

"خالد محمود" رئیس منطقه ای سازمان دیده بان حقوق بشر نیز اعلام کرد: سازمان دیده بان حقوق بشر جرایم و جنایاتی را که داعش در حق شبک در استان نینوا مرتکب شده است، ثبت خواهد کرد.

"حسین علی" فعال مدافع حقوق اقلیت های عراق نیز اعلام کرد: زنان، کودکان، جوانان و سالخوردگان طائفه شبک از جرایم و جنایات داعش در امان نیستند و بسیاری از این افراد ربوده شده اند و هنوز خبری از سرنوشت آنها در دست نیست.

خبرنگار العالم به نقل از یکی از شبکی های ساکن استان نینوا به نام " نشوان علی" گفت: داعش کلیساها، حسینیه ها و آرامگاه های مذهبی و تاریخی را تخریب می کند و همه جهانیان فقط نظاره گر هستند.

پربیننده ترین خبرها