مجتهد: تغییر به عربستان خواهد رسید !

مجتهد: تغییر به عربستان خواهد رسید !
پنج‌شنبه 24 ارديبهشت 1394 - 16:17

فعال عربستانی که به دلیل انتشار مطالبی از مسائل پشت پرده خاندان حاکم بر عربستان طی سالهای اخیر شهرت بسیاری را برای خود با نام مستعار "مجتهد" کسب کرده است، تأکید کرد که تغییر دیر یا زود درهای عربستان را به صدا درخواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجتهد در مصاحبه با سایت شبکه "الحره"، به سؤالاتی در خصوص ناتوانی خاندان حاکم در گام برداشتن در زمینه اصلاح امور این کشور پاسخ داد.
مجتهد در این مصاحبه که آن را نیز در صفحه تویتر خود بازنشر کرده، خاطرنشان می‌کند که نمی تواند به هیچ سؤالی درباره شخصیت واقعی خود پاسخ دهد؛ و اگر حرکتی واقعی درعربستان آغاز شود و به مصلحت دید که نقشها تغییر کند، از یک حساب کاربری تویتر به یک شخصیت حقیقی بین مردم عربستان تبدیل خواهد شد.
مجتهد درباره تغییرات اخیر در خاندان حاکم در عربستان گفت: از نظر سیاسی به این تغییرات نمی‌توان اصلاح امور سیاسی گفت؛ هیچ تغییری در سلطه آل سعود بر قدرت و مصونیت مطلق آنان از هرگونه بازخواست ایجاد نشده است، و بالعکس اوضاع کشور بدتر شده است؛ در دوران ملک عبدالله قوانینی صادر شد که بر اساس آنها حتی نوشتن در شبکه‌های اجتماعی برخلاف دولت نیز جرم دانسته شد؛ هیچ تغییری در مقابله با فساد مالی و اداری انجام نشده است و طرح ها و پروژه‌های دولت و مناقصه ها ابزاری برای سرقت مسؤولان ارشد می‌باشد.
مجتهد تأکید کرد: شهرهای بزرگ عربستان هنوز از شبکه آب رسانی مناسبی برخوردار نیستند، و ساکنان جده برای خریدن آب از تانکرها، در صفهای طولانی منتظر می ایستند؛ عربستان از وجود خدمات، ارتش، دانشگاه ها، مشارکت سیاسی، بازخواست، شفافیت، و آزادی‌ها بی بهره است.
وی خاطرنشان کرد: مشکل خاندان حاکم این است که قابل اصلاح نیست؛ زیرا هرگونه اصلاح واقعی جهت مشارکت سیاسی، بازخواست، شفافیت و استقلال امور قضایی، به معنای انقلاب مردم علیه خاندان حاکم و درخواست محاکمه شاهزادگان ارشد است. آنان از این مسأله مطلع هستند به همین دلیل نمی پذیرند که زندانیان سیاسی را بعنوان نخستین گام آزاد کنند. زیرا آزای آنان به معنای انقلاب مردمی و سرنگونی خاندان حاکم خواهد بود. آیا عاقلانه است که آل سعود با آزادی بیان موافقت کند، زیرا این خاندان می داند که در صورت آزادی بیان، نخستین افرادی که مورد اعتراض قرار خواهند گرفت محمد بن نایف و محمد بن سلمان هستند.
مجتهد در پاسخ به این سؤال که آیا خواستار انقلاب مردم علیه آل سعود است، گفت: مجتهد فقط واقعیتها را اعلام می کند و مردم و شخصیتهای مورد اعتماد آنان از این واقعیتها استفاده می‌کنند؛ اگر مردم به سطحی رسیده باشند که بتوانند حرکت کنند، به پا می خیزند.
مجتهد درباره آینده خاندان حاکم در عربستان گفت: نمی دانم که آیا پس از محمد بن سلمان خاندان حاکم بتواند بیش از 2 سال دوام بیاورد یا خیر؛ اختلافات در خاندان حاکم و چالش‌های منطقه‌ای دو خطری هستند که می‌توانند این خاندان را به نابودی بکشانند؛ مردم عربستان با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند، و از مرحله آشوب خواهند گذشت، ولی می توانند اوضاع را مرتب کنند.
وی افزود: هیچگونه امیدواری و یا بدبینی درباره آینده عربستان سعودی ندارم؛ همه اینها پیش بینی هایی است که بر اساس واقعیتهای موجود مطرح می شود، آل سعود با وضعیت فعلی، توانایی باقی ماندن در حاکمیت را ندارد.

پربیننده ترین خبرها