ناکامی نفوذ‌ی‌ها در ایجاد فتنه مذهبی در عراق

ناکامی نفوذ‌ی‌ها در ایجاد فتنه مذهبی در عراق
پنج‌شنبه 24 ارديبهشت 1394 - 17:16

رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق حمله افراد ناشناس به نهادهای وابسته به دیوان وقف اهل سنت و منازل شهروندان در منطقه الاعظمیه بغداد، را توطئه ای با هدف فتنه انگیزی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حاکم الزاملی" روز پنجشنبه گفت: حادثه شب گذشته منطقه اعظمیه توطئه ای از سوی دست های پنهان با هدف فتنه انگیزی میان شهروندان عراقی بوده اند. اما درایت دستگاههای امنیتی و شهروندان و شخصیت های دلسوز باعث شکست این توطئه شد و اوضاع کاملا تحت کنترل درآمد.
پایگاه عراقی السومریه نیوز نوشت: الزاملی با اشاره به دستگیری شماری از افراد مظنون به دست داشتن در این اقدام تأکید کرد بازجویی از این افراد ادامه دارد و از سوی دیگر، اوضاع به کنترل درآمده و بحران پایان یافته است و در صورتی که در زمینه حل این مشکل، اقدامی صورت نمی گرفت، فتنه بزرگی به وجود می آمد.
یک منبع پلیس عراق روز پنج شنبه اعلام کرد افراد ناشناس شب گذشته اقدام به آتش زدن ساختمان بخش سرمایه گذاری دیوان وقف اهل سنت عراق و پنج خانه و شماری خودروی متعلق به شهروندان در منطقه سنی نشین الاعظمیه واقع در شمال بغداد نمودند.
"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق بامداد امروز دستور فوری کنترل و خاموشی فتنه در منطقه الاعظمیه و پیگرد عوامل آن را صادر کرد.
نخست وزیر عراق همچنین با دیدار از منطقه الاعظمیه و مجمع فقهی اهل سنت متعهد به پیگرد عوامل این اقدام فتنه انگیزانه شد و از موضع علما، شخصیت ها و مقامات امنیتی منطقه در کنترل و حل فتنه مذکور تقدیر کرد.
یادآور می شود به دنبال پیروزی های پی در پی ارتش و نیروهای مردمی عراق در جنگ علیه عناصر گروهک تروریستی داعش، و ناکامی این گروهک در حمله به تجمع عظیم عزاداران سالگرد شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)، از طریق عناصر نفوذی اقدام به حمله به نهادها و مراکز دارای حساسیت از نظر اهل سنت عراق نمودند که با هوشیاری مقامات امنیتی و شخصیت های منطقه با ناکامی مواجه شد.

منطقه الاعظمیه بغداد در جوار منطقه شیعه نشین الکاظمیه و در مسیر عبور زائران به سوی مرقد مطهر حضرت امام موسی کاظم (ع) قرار دارد و دلیل نامگذاری این منطقه به اعظمیه، دفن ابوحنیفه بن نعمان (متوفی 150 هجری) اولین و بزرگترین امام فقهی اهل سنت در آن است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها