مجتهد : خاندان حاکم عربستان غیرقابل اصلاح است

مجتهد : خاندان حاکم عربستان غیرقابل اصلاح است
يکشنبه 27 ارديبهشت 1394 - 13:57

العالم - وبلاگ نویس معروف عربستانی، با بیان مشکلات فراوان در ساختار حکومتی عربستان سعودی و غیر قابل اصلاح دانستن حاکمان فعلی، تغییر در ساختار قدرت ریاض را حتمی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، مجتهد که با هویتی غیر واقعی در شبکه های اجتماعی فعالیت می کند، درگفت وگو با شبکه تلویزیونی "الحره" افزود، تغییر دیر یا زود به عربستان سعودی خواهد رسید.

وی پیش بینی کرد که آل سعود با توجه به ساز و کار فعلی حکومت، قادر به ادامه بقا نیست.

این شخصیت سعودی افزود، در عربستان قوه قضاییه مستقل نیست، آزادی عقیده و بیان وجود ندارد، حتی در زمان پادشاهی ملک عبدالله نوشتن هر گونه مطلب درباره آزادی بیان ممنوع اعلام شد و مناقصه های دولت ابزاری برای سرقت های مقامهای بلندپایه است.

مجتهد اعزام 150 هزار دانشجو به خارج برای تحصیل را دلیل شکست حکومت دانست و گفت، اعزام این عده اصلاح نیست چون دولت نتوانسته آنان را جذب کند، اگر می خواست اصلاحاتی انجام شود باید با پول نفت ، دانشگاه های موفق ایجاد می شد، اما وقتی هشتاد سال گذشته و دولت نمی تواند صدها هزار دانشجو را جذب کند، این رسوایی است.   

وی افزود، خاندان حاکم بر عربستان غیر قابل اصلاح است چون می دانند اصلاحات به معنای انقلاب مردم و درخواست برای محاکمه شاهزادگان است، همچنین با آزادی زندانیان سیاسی مخالفند چون آزادی آنان به معنای مصونیت معارضان و فراهم شدن زمینه انقلاب علیه رژیم است.   

وی همچنین گفت که بهار عربی تمام جریان های ضد انقلاب را در هم خواهد شکست و قوی تر از گذشته ظاهر خواهد شد، همچنین کاهش نفوذ آل سعود به این روند کمک خواهد نمود.

مجتهد در بخش دیگری از گفت و گو افزود، عملیات "توفان قاطعیت" شکست فعالیت های خارجی و اطلاعاتی عربستان را نشان داد و زمینه برای نفوذ هر چه بیشتر ایران در یمن فراهم شد.   

وی درباره اینکه نزدیکی آمریکا ایران به نفع یا ضرر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است، ادعا کرد، اصلا نزدیکی وجود ندارد بلکه توافق درباره برنامه اتمی ایران وجود دارد که البته ریاض کوشید با افزایش تولید نفت و کاهش بهای آن که به کاهش درآمد ایران منتهی شد، ایران را به قبول شرایط آمریکا وادار سازد.

مجتهد با طرح ادعای دیگری در باره روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس ، بیان کرد: مشکل ایران نه با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بلکه با قدرت یافتن گروه های به اصطلاح جهادی است که توانسته اند نقش ایران در سوریه و عراق را کاهش دهند.

وی گفت، اگر ایران بخواهد به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حمله کند آمریکا نیرویش را منهدم خواهد کرد لذا این کار را نمی کند بلکه خواهد کوشید از طریق حوثی ها و شیعیان در کشورهای مزبور اقدام مورد نظرش را انجام دهد، کشورهای خلیج فارس در مقابل این اقدام ایران نمی توانند مقاومت کنند مگر با ایجاد جهاد سنی علیه ایران مانند آنچه در سوریه و عراق به وقوع پیوست، در یمن نیز فقط القاعده توانست در برابر حوثی ها بایستد.

تاکنون ماهیت واقعی صاحب حساب مجتهد در توییتر مشخص نشده اما اکثر پیش بینی ها حول محور دو شخصیت اصلی مخالف سعودی در لندن یعنی سعد الفقیه و یکی دیگر از شاهزادگان سعودی تمرکز یافته که در مسائل مختلف ریاض را در تنگنا قرار داده است؛ شاهزاده مزبور در ژوئن 2003 به گونه خاصی از سوئیس به عربستان بازگردانده شد.

پیش بینی های به عمل آمده احتمال می دهد صاحب این حساب شخصی یک اسلامگرا است.

حساب مجتهد در توییتر برای اولین بار در 21 ژوئیه 2011 فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار نفر که اکثرشان عربستانی هستند، آن را دنبال می کنند.

مجتهد در گفت و گو با شبکه الحره هم حاضر به افشای هویت واقعی خود نشد و آن را به شروع حرکت ها و تغییرات اساسی در عربستان موکول کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها