دست داعش از شهر تاریخی تدمر کوتاه شد + فیلم

دوشنبه 28 ارديبهشت 1394 - 14:41

ارتش سوریه، با آزادسازی ارتفاعات راهبردیِ اطرافِ شهر تاریخیِ تدمر، دست تروریست های داعش را از این شهر کوتاه کرد.

خانم "رؤی العلی" خبرنگار شبکه العالم از شهر "تدمر" سوریه گزارش داد، عملیات ارتش در اطراف شهر تدمر همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش توانستند برج رادیو، تپه های مُشرف به شهر تدمر، تپه های تاریخی و ورودی های تاریخیِ شهر، تپه های تاریخی و دروازۀ غربی شهر را آزاد کنند و ده ها تن از عناصر مسلح داعش را به هلاکت برسانند.
نیروی هوایی سوریه نیز با حملاتی دقیق به اطراف چاه نفت الهیل، سد الابیض و غرب ایستگاه سوم انتقال نفت در ریف تدمر، شماری از عناصر مسلح تروریست را هدف قرار داد.
"طلال البرازی" استاندار حمص با تاکید بر این که ارتش سوریه، نیروهای کمکی به تدمر ارسال کرده است، خاطر نشان کرد: این نیروها، به تعقیب عناصر داعش در مناطق شمالی و غربی تدمر پرداختند. به این ترتیب، تا چند روز دیگر، داعش، به بیرون از منطقه تدمر رانده می شود، و پیشروی ارتش سوریه در محور تدمر – سخنه کامل خواهد شد.
در این میان، ارتش سوریه ستون هایی از فراری های داعش را که در حال عقب نشینی به سمت منطقه السخنه بودند، هدف قرار داد و نیروی هوایی سوریه نیز عناصر داعش را که پس از عقب نشینی از تدمر در کوه های غربی مستقر شده بودند، بمباران کرد.

یکی از نیروهای سوری که در عملیات تدمر حضور داشت، تاکید کرد که نیروهای ارتش سوریه همچنان در حال پاکسازی تدمر از عناصر تروریست و نابودسازی مهماتِ به جا مانده از آنان است. ارتش سوریه همچنین بمب های کار گذاشته شده توسط تروریست ها را خنثی کرد و مسیر پیشروی خود را پاکسازی کرد.
یک منبع میدانی دیگر نیز گفت: درگیری ها در تدمر همچنان ادامه دارد و ارتش سوریه در حال بازرسی مناطقِ منتهی به این شهر است و انتظار می رود این درگیری ها تا چند ساعت دیگر کاملا یکسره شود.
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها