کمک‌های انسانی به مردم یمن در راه آب می‌رود!

دوشنبه 28 ارديبهشت 1394 - 22:40

کمیته مسئول رساندن کمک های انسان دوستانه به دست مردم یمن، سازمان‌های بشردوستانه را مسئول نرسیدن کمک ها به دست مردم یمن دانست.

به گزارش شبکه خبری العالم، در شرایطی که مردم یمن تقریباً به زندگی عادی خود بازگشته اند، کمیته مسئول رساندن کمک های انسان دوستانه به دست مردم یمن اعلام کرد که کمک های ارائه شده از سوی سازمان های بشردوستانه با نیازهای ضروری شهروندان یمنی مطابقت ندارد و این سازمان ها، باید نیازهای مردم یمن را مدنظر قرار دهند.

"احمد ناصر" عضو کمیته مسئول رساندن کمک های انسان دوستانه به دست مردم یمن در گفتگو با شبکه خبری العالم، گفت: از طریق رسانه ها و تلویزیون مشاهده می کنیم که ده ها کاروان و هواپیمای حامل کمک برای مردم یمن فرستاده شده است، اما تا کنون جز دو هواپیما که محموله قابل توجهی نداشتند، چیزی وارد یمن نشده است.

کمیته مسئول رساندن کمک های انسان دوستانه به دست مردم یمن، سازمان های بشردوستانه را به توزیع سهمیه های بسیار کم از کمک ها در مقایسه با پول های زیادی که از سوی طرف های کمک کننده به آن ها داده می شوند، متهم کرد و گفت: آتش بس انسانی برای تامین نیازهای نفتی و دارویی شهروندان یمنی کفایت نمی کند، زیرا صف طولانی خودروها مقابل ایستگاه های پمپ بنزین توقف کرده و ناتوانی عمده در درمان بیماران و تامین دارو برای آنان وجود دارد.

"محمد الرازحی" استاندار صعده در گفتگو با رسانه ها و از جمله شبکه خبری العالم، گفت نیازی به این سازمان های بشردوستانه نداریم، چرا که هزینه فعالیت آنان بیش از کمک هایی است که به دست مردم یمن می رسد. این کشورها مبالغ زیادی را از کشورهای کمک کننده دریافت می گیرند و مانند پیمانکار عمل می کنند که سهم عمده را برمی دارند و مقدار ناچیزی را دراختیار مردم یمن قرار می دهند.

درهمین حال، فعالان حقوقی و سیاسی با برگزاری همایشی در شهر صنعاء پایتخت یمن، خشم و اعتراض خود را از رژیم سعودی به علت صدور حکم اعدام نمر النمر مبارز بحرینی نشان دادند و این رژیم را دشمن انسانیت، دین و فکر و آزادی دانستند و آزادی فوری وی را از زندان خواستار شدند.

"يحيى صباح" روحانی یمنی در گفتگو با خبرنگار العالم ، گفت بازداشت شيخ النمر و صدور حکم اعدام برای او به علت بیان شجاعانه واقعیت ها و حقایق بوده است و می توان اظهارات و سخنرانی های وی را دراینترنت پی گیری و مطالعه کرد.

همزمان با شروع فعالیت های موسوم به نشست ریاض ، یمنی ها معتقدند که این نشست به منزله نابودی مردم یمن و نه نجات آنان است زیرا تشکیل دهندگان این نشست، کسانی هستند که وطن خود را فروخته اند و باید محاکمه شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها