حمایت از تجاوز به یمن در کنفرانس "ریال" !

حمایت از تجاوز به یمن در کنفرانس
سه شنبه 29 ارديبهشت 1394 - 21:47

برخی از گروه های یمنی کنفرانس ریاض را به دلیل حضور برخی شرکت کنندگان برای دریافت پول از عربستان کنفرانس "ریال" نامیده اند؛ کنفرانسی که در پایان کار به حمایت از تجاوز هوایی عربستان سعودی به ملت یمن پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم گروههای شرکت کننده در این کنفرانس که نقطه اشتراک همه آنها سرسپردگی به عربستان بود ضمن تایید تجاوز این کشور به ملت یمن از ملک سلمان پادشاه عربستان به دلیل این جنایت تشکر کردند.
شرکت کنندگان در بیانیه پایانی خود ضمن حمله به علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن، محاکمه وی را به همراه سران جنبش انصارالله خواستار شدند.
آنها همچنین بازگشت اوضاع یمن را به قبل از سال 2004 خواستار شدند و بر حل و فصل قضیه جنوب بر اساس نتایج مذاکرات ملی تاکید کردند.
شرکت کنندگان در کنفرانس ریاض با حمایت از "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی و فراری، انقلاب مردمی یمن را کودتا خواندند.
عبدربه منصور هادی نیز با تشکر از عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به دلیل مواضع آنان در قبال یمن، دستاورد این کنفرانس را به ملت یمن تبریک گفت و مدعی شد کنفرانس در زمانی برگزار شده که همه منطقه در حال گذر از یک مرحله تاریخی هستند.
برگزار کنندگان این کنفرانس قبل از شروع آن اعلام کرده بودند که این کنفرانس فقط برای گفت و گو نیست و قرار است در آن تصمیماتی اتخاذ شود.
برخی گروه های یمنی این کنفرانس را به دلیل آن که همه طرف های یمن در آن شرکت نکرده و حاضران فقط برای دریافت پول از کمیته ویژه عربستان رفته بودند تا در قبال آن تجاوزگری سعودی ها به ملت یمن را تایید کنند کنفرانس "500 ریال" نامیدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها