آیا امیدی برای توقف تجاوزگری عربستان به یمن وجود دارد؟+ویدئو

چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 - 22:43

صنعا، العالم ـ دلخوشی برای پایان تجاوز عربستان سعودی به یمن و کشتار مردم بیگناه و بیدفاع آن کشور درسایه نشست ژنو ، با ادامه بمباران شهرهای مختلف بمن رنگ می بازد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه ا لعالم ، در حالی که جنگنده های سعودی همچنان به حملات خود به یمن ادامه می دهند و پایگاه های نظامی و غیرنظامی را هدف قرار می دهند؛ یمنی ها به طرح این سوال می پردازند که آیا نشست ژنو که اواخر ماه میلادی جاری برگزار خواهد شد، به راه حلی برای پایان دادن به تجاوزگری سعودی منجرمی شود.

درچنین شرایطی جنگنده های سعودی مقرریاست جمهوری و اردوگاه النهدین و فج عطان و جبل نقم  و اردوگاه الحفا در صنعا را هدف قرار دادند و همزمان با آن برخی پایگاه های نظامی و غیرنظامی را در صعده، عمران و ابین بمباران کردند؛ این تجاوزگری در چارچوب سیاست سازمان یافته نظام عربستان برای وقت کشی و اجرای اهداف خود در تخریب یمن و به اطاعت واداشتن مردم آن کشور است.

عبدالقادر سعد نویسنده و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: بمباران و حملات یک طرفه است؛ این جنگ نیست بلکه یک تجاوزگری وحشیانه علیه ملتی بی پناه است؛ عهد و پیمانهای آل سعود  تفاوتی با عهد و پیمان یهودی ها در غزه و دیگر مناطق اشغالی ندارد؛ آنها اهمیتی به هیچ آتش بس و یا سخن و یا معاهده ای نمی دهند.

ناظران معتقدند که عربستان سعودی به اندازه ای که برای اهداف خود ارزش قائل است به درخواستهای سازمان ملل و نهادهای بین المللی برای توقف حملات علیه یمن و اجازه ورود کمکهای انسان دوستانه به یمن ارزشی نمی نهد.

احمد القانص روزنامه نگار یمنی در گفتگو با العالم اظهار داشت که عربستان اهمیتی به درخواست سازمان ملل برای توقف تجاوزگری علیه یمن و رفع محاصره ظالمانه علیه آن نمی دهد. عربستان طرحهای صهیونیستی امریکایی اجرا میکند و می کوشد تا یمن را به طور کامل نابود کند؛ جامعه بین المللی نیز در قبال اقدام های عربستان در یمن سکوت اختیار کرده است.

یمنی ها به نقطه امیدی که ممکن است تجاوزگری علیه کشورشان را متوقف کند؛ چشم دوخته اند و برخی بر این باورند که نشست ژنو که قرار است در پایان ماه می جاری برگزار شود، راه حلی برای توقف تجاوزگری بیابد.

FF-20-22:35

پربیننده ترین خبرها