گشتی های " ریش یاب " داعش در موصل !

گشتی های
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 17:50

العالم - گروه تروریستی داعش ضمن هشدار درباره مجازات کسانی که ریش خود را می تراشند، تیم هایی برای کنترل ریش مردان در موصل تشکیل داده است.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی داعش، گشتی هایی را در شهر موصل در شمال عراق مستقر کرده و ازآن ها خواسته است که دستورالعمل اجباری شدن ریش برای افراد را از اول ماه ژوئن کنترل کنند.

" ليث احمد " از شهروندان عراقی درموصل از این تصمیم داعش ابراز نگرانی کرده و گفت که از ابتدای  ماه ژوئن برای کسانی که ریش خود را بلند نکنند و محاسنشان را بتراشند ، مجازات حبس در نظر گرفته شده است.

این جوان 18 ساله که از ترس جانش ، هویت واقعی خود را فاش نکرد، می گوید که رشد موی صورت من دراین سن و سال کم است".

وی ضمن ابراز نگرانی از تصمیم داعش گفت که از این تصمیم بسیار نگرانم زیرا برخورد داعشی ها با هر کسی که با آنان مخالفت کند یا دستوراتشان را نادیده بگیرد ، سخت و شدید خواهد بود.

این شهروند عراقی که درنانوایی کار می کند، گفت که در چنین اوضاعی ، مجبور است که هر روز خانه را ترک کند و درنتیجه به طور مستقیم با عناصر مسلح داعش برخورد داشته باشد.

موصل دومین شهر بزرگ عراق است که جمعیت آن قبل از حمله داعش حدود دو میلیون نفر بود.

برخلاف بسیاری از شهرهایی که به تصرف داعش درآمدند، شمار زیادی از شهروندان در موصل باقی مانده اند و همین مساله اجرای عملیات نظامی دراین شهر را دشوار کرده است.

بر اساس دستور العمل منتشر شده داعش در موصل، زدن محاسن ، نه فقط معصیت ، بلکه تظاهر به معصیت است.

علی ناظم سی ساله و راننده تاکسی ساکن موصل که به علت نوعی بیماری پوستی نمی تواند محاسن خود را بلند کند ، می گوید که گزارش های پزشکی را به اداره آگاهی وابسته به پلیس داعش ارائه کرده اما آن ها اهمیتی نداده و گفته اند که بهتر است درصورتیکه می خواهی محاسنت را کوتاه کنی ، در خانه بمانی.

این کار داعش شبیه عملکرد طالبان است که درزمان حاکمیت بر افغانستان " گشتی های محاسن " ایجاد کرده بودند تا در صورتیکه مردان محاسن خود را کوتاه نکنند ، به مدت سه روز تا یک هفته به زندان فرستاده شوند، اما اهالی موصل می گویند که داعش قوانین سخت گیرانه تری در زمینه زدن ریش وضع کرده است.

اهالی موصل درمجموع در داخل شهر سرگردان هستند و کسی که می خواهد از شهر خارج شود، باید از داعش مجوز بگیرد و سند مالکیت زمین یا خودرو در رهن بگذارد و درصورتیکه آن شخص در مدت زمان مشخص بازنگردد، ملک یا خودروی او مصادره می شود.

درهمین حال یک زن عراقی نیز گفت که داعش می خواهد از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی درجریان عملیات آزادسازی موصل از دست داعش استفاده کند.

یکی از نیروهای امنیتی که همچنان درموصل ساکن است ، نیز گفت که عناصر داعش از خودروهایی بدون پلاک استفاده می کنند که در ماه های اخیر کمتر دیده شده اند.

وی بیان کرد که هدف داعشی ها از وادارکردن مردان به گذاشتن ریش وبلند کردن محاسن این است که با پنهان شدن درمیان شهروندان ریش بلند ، هر اقدامی که بخواهند انجام دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها