در جلسه محاکمه اتفاق افتاد..

گواهی سه شاهد به نفع شیخ علی سلمان

چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394 - 16:29

در پی گواهی سه تن از شاهدان به نفع آیت الله شیخ علی سلمان، محاکمۀ دبیرکل جمعیت وفاق بحرین به جلسه آینده موکول شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در جلسه محاکمه آیت الله "شیخ علی سلمان" که امروز چهارشنبه برگزار شد، سه تن از شاهدان خلاف اتهامات دادستانی بحرین شهادت دادند و تاکید کردند که دبیرکل جمعیت وفاق بحرین، همواره در سخنان خود، به حفظ رویکرد مسالمت جویی و تاکید بر اجتناب از توسل به خشونت پافشاری کرده و پایبند بوده است.

اما پیش از برگزاری محاکمه، مردم بحرین به خیابان ها ریختند و با اعتراض به بازداشت شیخ علی سلمان، آزادی فوری و بی قید شرط او و لغو همه اتهاماتِ غیرمنطقی که برای وی تراشیده شده است را خواستار شدند و تاکید کردند که محاکمه شیخ سلمان، به مثابه محاکمه همه مردم بحرین است که خواهان عدالت و برابری هستند.

نیروهای دولت بحرین، در پاسخ به مطالبات مسالمت جویانۀ مردم، آن ها را با گلوله های ساچمه ای به رگبار بسته و به سمت آن ها گاز اشک آور شلیک کردند.

در این میان، مرکز بین المللی حقوق بشر، تحقیقات در زمینه نقض حقوق بشر و شکنجه بازداشت شدگان بحرینی در زندان مرکزی جو را خواستار شد.

این مرکز، از سازمان های بین المللی و منطقه ای خواست، تمام تلاش خود را برای توقف نقض حقوق بشر به کار گیرند و دولت بحرین را تحت فشار بگذارند تا به اصول منشور حقوق بشر سازمان ملل در زمینه تضمین حقوق مدنی و سیاسی و تامین حقوق بازداشت شدگان، گردن نهد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها