بیشترین داوطلبان مبارزه با داعش ازکدام استان عراق هستند

شنبه 16 خرداد 1394 - 21:14

گروه های داوطلب مردمی استان بصره در جنوب عراق بیشترین تعداد داوطلب را برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در استان های غربی عراق دارد.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه از عراق گزارش داد، از زمان دعوت مراجع عالیقدر دینی درعراق از مردم این کشور برای داوطلب شدن و حمایت از عراق در آزادسازی شهرهای این کشور از اشغال داعش، اهالی بصره از گروه های مختلف سنی، به جمع نیروهای داوطلب مردمی برای جنگ درجبهه های نبرد با تکفیری ها پیوسته اند.

" أحمد السليطی" رییس نیروهای داوطلب مردمی در شورای استانداری بصره به خبرنگار العالم گفت که در میان نیروهای مردمی از بغداد گرفته تا بیجی، از اهالی بصره حضور دارند و همچنین تیپ هایی از این نیروها در جبال حمرین مستقر هستند و امروزه بحمدالله، بسیاری از این نیروها از مناطقی که سابق در آن جا مستقر شده بودند، به سمت استان الانبار رفته و به خواست خداوند، در آزادسازی این استان از لوث تروریست های تکفیری مشارکت خواهند داشت.

" رافع الشريفی" نماینده اوقاف اهل تسنن در بصره نیز در گفت وگو با العالم، تصریح کرد، ما به همراه برادران خود از نیروهای داوطلب مردمی با داعش می جنگیم و کسانی که می گویند نیروهای داوطلب مردمی فقط از شیعیان هستند ، در توهم به سر می برند. در میان این نیروها شیعیان، اهل تسنن و حتی افراد غیرمسلمان هستند و همه آنان برای یاری عراق به جمع نیروهای داوطلب مردمی پیوسته اند.

درمیان استان های عراق، بصره بیشترین تعداد داوطلب در نیروهای داوطلب مردمی را دارد و شمار این نیروها طبق آمارهای رسمی ارایه شده از سوی مسوولان محلی به 600 هزار نفر رسیده است.

"مرتضى الشحمانی" عضو شورای استانداری بصره در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، اهالی بصره به فتوای مرجعیت عالیقدر دینی در دفاع از کشور و دین و مذهب پایبند هستند و گزارش مربوط به اینکه تعداد 600 هزار داوطلبان از استان بصره گزارشی قدیمی است و این تعداد اکنون به حدود 700 هزار نفرمی رسد که به فتوای مرجعیت دینی برای پیوستن به نیروهای داوطلب مردمی لبیک گفته اند.

علاوه بر شمار زیاد داوطلبان در بصره برای پیوستن به نیروهای داوطلب مردمی، فعالیت ها و مناسبت های رسمی در حمایت از نیروهای مردمی در نبرد با تروریسم دراین شهر برگزار می شود.

در بصره علاوه بر راهپیمایی های گسترده، نمایشگاه های خیریه، فراخوان هایی برای اهدای خون و نیز کمک های مالی و فعالیت هایی در حمایت از خانواده های شهدا برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها