ارتش سوریه و مقاومت لبنان رقم زدند؛

شکست راهبردی تروریستها در قلمون و عرسال+فیلم

دوشنبه 18 خرداد 1394 - 14:22

ارتش سوریه و مقاومت اسلامی لبنان در عملیاتی موفقیت آمیز علیه گروه تروریستی جبهه النصره، گذرگاه الحمرا القصیر در ارتفاعات راهبردی قلمون را آزاد کرده و به پیشرویهای بزرگی در ارتفاعات فلیطه و عرسال دست یافتند.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم از ریف دمشق گزارش داد، نیروهای مقاومت همچنین ارتفاعات مثلث حرف الدبول واقع در جنوب شرق ارتفاعات عرسال را تحت کنترل درآوردند و به این ترتیب گذرگاه های مورد استفاده گروه تروریستی النصره در ارتفاعات عرسال را زیر آتش گرفتند.

بنابر این گزارش، یگانهایی از ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی دست به عملیات برق آسایی در ارتفاعات قلمون زدند و تنها چند ساعت پس از اعلام پاکسازی ارتفاعات فلیطه، گذرگاه الحمرا القصیر به طور کامل آزاد شد. این گذرگاه که ارتفاعات فلیطه را به ارتفاعات عرسال در لبنان متصل می کند از مهمترین گذرگاه هایی است که مورد استفاده جبهه النصره در نقل و انتقال بین لبنان و سوریه قرار داشت.

تصرف ارتفاعات عرسال

همزمان، نیروهای مقاومت ارتفاعات حرف الدبول در عرسال و ارتفاعات قرنه التنور را به تصرف خود در آوردند و همچنان به پیشروی در این ارتفاعات ادامه می دهند. در این درگیریها تعدادی از عناصر النصره، کشته و یا مجروح شدند.
بسام رجا، از تحلیلگران رسانه ای سوری، در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، پیروزیهای کسب شده از جمله بازپس گیری گذرگاه الحمرا، دستیابی به القصیر و آزادسازی ارتفاعات فلیطه نشان می دهد که جنگ با شدت هر چه تمام تر ادامه دارد.

فرار عناصر تکفیری
وی گفت: شاهد آن هستیم که عناصر تکفیری شروع به عقب نشینی به سمت عرسال کرده اند و بی شک مقاومت اسلامی لبنان و ارتش سوریه به نبرد با تروریست ها تا اخراج کامل این عناصر ادامه می دهند.
پس از آزادسازی ارتفاعات قلمون و عرسال توسط ارتش سوریه و نیروهای مقاومت لبنان، تروریستهای جبهه النصره از ارتفاعات قلمون و الحصن و وادی الخیل واقع در شرق ارتفاعات عرسال به سمت اردوگاه آوارگان در شهر الملاهی در عرسال پا به فرار گذاشته اند.

همزمان با آن پیشروی نیروهای ویژه به سمت مثلث حرف الدبول در جنوب شرق ارتفاعات عرسال ادامه دارد و این منطقه شاهد درگیریهای بسیار شدیدی است.
"ریاض صخر" تحلیلگر سیاسی سوری، در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، به دنبال آزادسازی این مناطق به خصوص ارتفاعات عرسال، عناصر تروریست تمام تجهیزات و سلاحهای خود را رها کرده و به سمت اردوگاههای اوارگان در عرسال پا به فرار گذاشته اند. این وضعیت نیروهای امنیتی لبنان را بر آن می دارد که به شدت اوضاع را تحت کنترل گرفته و اجازه ندهند که این عناصر فراری مشکلی در داخل مرزهای لبنان ایجاد کنند.

مسدود شدن خطوط امدادی تروریست ها در ارتفاعات عرسال
در نتیجه این عملیات که همچنان در ارتفاعات قلمون در سوریه و ارتفاعات عرسال در لبنان ادامه دارد، گروههای تروریستی خطوط امدادرسانی اصلی خود را در خط مقدم ارتفاعات عرسال از دست داده و از ارتباطات جغرافیایی در ارتفاعات جبلیه هم محروم شده اند.
حسام زیدان خبرنگار العالم گفت: با وجود صعب العبور بودن منطقه در ارتفاعات قلمون، عملیات علیه گروه های تروریستی همچنان ادامه دارد و پیشرویهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت عرصه را بیش از پیش بر گروه های تروریست در این ارتفاعات تنگ کرده است.

پربیننده ترین خبرها