وخامت اوضاع یمن به علت ادامه حملات ومحاصره + فیلم

دوشنبه 18 خرداد 1394 - 15:23

یمنی ها به علت کمبود کالاها و مواد غذایی و افزایش قیمت ها و کمبود داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی به سبب حملات هوایی عربستان و محاصره یمن، از وخامت اوضاع انسانی رنج می برند.

"امه الصبور نجم الدین" خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از صنعا خاطر نشان کرد، یمنی ها فقط از حملات هواپیماهای سعودی که جان آن ها را می گیرد و مراکز و تاسیسات مهم یمن را ویران می کند، رنج نمی برند؛ بلکه موادغذایی و داروی مورد نیاز آن ها نیز هدف قرار گرفته و محاصره یمن از چند ماه پیش باعث کمبود شدید کالاها و مواد غذایی و دارو و افزایش قیمت کالاها شده است، البته اگر کالایی در بازار پیدا شود.

جنگنده های سعودی علاوه بر مناطق مسکونی، جایگاههای سوخت و مراکز مهم و حیاتی را در یمن هدف قرار می دهند.  

هدف قرار گرفتن جایگاههای سوخت و کامیون ها و فرآورده های نفتی مشکلاتی در حمل و نقل و جابجایی در داخل و خارج شهرها به وجود آورده است.

همچنین قیمت حمل و نقل به علت کمبود سوخت و فرآورده های نفتی ناشی از محاصره و هدف قرار گرفتن از سوی متجاوزان، افزایش یافته است.

جلوگیری از واردات دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی برای ارائه خدمات پزشکی به مجروحان، اوضاع را وخیم تر کرده است و مسؤولان یمنی می گویند ذخایر دارو به علت ادامه محاصره و افزایش شمار مجروحان کاهش یافته است.  

پرسنل یکی از داروخانه های صنعا به خبرنگار العالم گفت: کمبود شیرخشک به 75 درصد رسیده و برخی داروها نیز تمام شده است.  

خبرنگار العالم افزود: کمبود موادغذایی و نبود داروهای ضروری اوضاع انسانی را در یمن وخیم تر کرده است.

حملات سعودی به یمن از 74 روز پیش ادامه دارد.

جنگنده های عربستان بارها به صنعا، صعده، لحج، حجه و دیگر مناطق یمن حمله کرده اند و مکان های تاریخی نیز از این حملات در امان نبوده است، و اخیرا سد تاریخی مأرب برای سومین بار هدف حمله قرار گرفته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها