بحران امنیتی عربستان در استانهای هم مرز با یمن

بحران امنیتی عربستان در استانهای هم مرز با یمن
سه شنبه 19 خرداد 1394 - 10:09

العالم - عربستان نیرو و تجهیزات بیشتری به استان های جازان و نجران و چند منطقه دیگر اعزام کرد که این امر بیانگر مواجهه مقام های سعودی با مشکلات امنیتی و تلاش آنان برای آرام کردن مناطق مرزی است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال حملات عربستان سعودی به یمن و درگیری های مرزی، ساکنان استان های مرزی گروه گروه از مناطق سکونت خود فرار و مقام های سعودی تلاش می کنند که این افراد را وفادار به آل سعود نگه دارند زیرا ساکنان استان های جازان و نجران یمنی تبار هستند و مردم یمن این دو استان را متعلق به خاک کشور خود می دانند و معتقدند که عربستان این مناطق را اشغال کرده است. 

ضربات سنگین ارتش و کمیته های مردمی یمن به عربستان
عملیات نظامی ارتش و کمیته های مردمی یمن در خاک عربستان ضربات سنگین و سریعی را به سعودی ها وارد کرده و باعث فرار دسته جمعی و گروهی نظامیان سعودی شده است.
یمنی ها در آخرین عملیات خود یک فروند موشک اسکاد به سوی پایگاه هوایی خالد شلیک کردند که باعث کشته و زخمی شدن ده ها نظامی عربستانی شد و یمنی ها همچنین چند پایگاه نظامی سعودی را به کنترل خود درآوردند.

ساخت دیوار حایل سعودی در مرز با یمن

عربستان برای جلوگیری از پیوستن قبایل استان جازان و نجران به ارتش و کمیته های مردمی یمن، پول های کلانی را به بزرگان این قبایل اعطا می کند و اسناد امضا شده به دست "متعب بن عبدالله" وزیر گارد ملی عربستان و تعریف و تمجید وی از بزرگان قبایل یمنی تبار استان های جازان و نجران نشان می دهد که عربستان چه قدر نگران پیوستن این قبایل به ارتش و کمیته های مردمی یمن است.

قبایل استان های مرزی یمن آل سعود را تهدید کردند
محمد بن ناصر آل سعود استاندار جازان به ساکنان این استان درباره عواقب تحصن و تظاهرات در اعتراض به ساخت دیوار حایل بین عربستان و یمن هشدار داده است و پیوسته آنها را تهدید می کند.
قبایل عربستانی تبار دیگر استان های مرزی عربستان نیز تهدید کرده اند که اگر حکومت آل سعود به اوضاع آنها رسیدگی نکند، از گذرگاه مرزی "سلوی" عبور می کنند و وارد قطر خواهند شد زیرا این قبایل در مناطق بیابانی دوردست و دورافتاده زندگی می کنند و اوضاع نامناسبی دارند و حکومت آل سعود هنوز به آنان تابعیت عربستانی نداده است.

پربیننده ترین خبرها