رژیم صهیونیستی چند "بمب‌ کثیف" آزمایش کرد

رژیم صهیونیستی چند
سه شنبه 19 خرداد 1394 - 11:23

رژیم صهیونیستی برای سنجش میزان قدرت بمب های خود موسوم به "بمب‌های کثیف" یکسری آزمایش‌هایی انجام داده تا اثر آن را در زمان استفاده از سوی "نیروهای دشمن" بداند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از ایسنا ، 20 انفجار آزمایشی با مواد انفجاری‌ بین 250 گرم تا 25 کیلوگرم با ماده رادیواکتیوی موسوم به 99 ام‌تی‌سی (99 MTC) انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری روزنامه هاآرتص ،  بیشتر انفجارهای بمب کثیف در صحرای نقب و به همراه پروژه "میدان سبز" در مرکز تحقیقات هسته‌ای دیمونا انجام شده است.

در پایان این گزارش آمده است که تشعشعات زیادی در مرکز انفجارها اندازه‌گیری شده و سطح کمی از ذرات رادیواکتیوی به وسیله باد پخش شده است. منابع آگاه در رآکتور اتمی دیمونا بر این باورند که این ذرات هیچ‌گونه اثری جدی با تاثیر روانی ندارد. این بمب‌ها موسوم به "بمب کثیف" با ترکیب مواد انفجاری متعارف با مواد رادیواکتیوی ساخته می‌شود.

از سوی دیگر هاآرتص گزارش داد، شش آزمایش داخلی دیگر هم موسوم به "خانه قرمز" انجام شده تا میزان تاثیر مواد رادیواکتیوی باقی مانده در فضای مکان‌های عمومی شلوغ سنجیده شود.

تحقیقات در این رابطه از سال 2010 آغاز شد و نتیجه آن در گردهمایی علمی و اطلاعات علوم هسته‌ای ارائه شد.

محققان اسرائیلی مدعی هستند که این آزمایش‌ها جنبه دفاعی دارند. تروریست‌ها به استفاده از بمب کثیف تهدید کرده‌اند اما این گروه‌ها هرگز چنین حمله‌ای را انجام نداده‌اند.

تروریستهای داعش در دسامبر 2014 نیز مدعی شدند که با استفاده از موادی که از دانشگاه موصل در عراق به دست آورده‌اند توانستند تا یک بمب هسته‌ای تولید کنند. با این حال این ادعاها هرگز اثبات نشد.

پربیننده ترین خبرها