آوارگان الانبار:

مرجعیت عراق پناهگاه مطمئن همه عراقی هاست

مرجعیت عراق پناهگاه مطمئن همه عراقی هاست
شنبه 23 خرداد 1394 - 22:06

العالم - بسیاری از اهل سنت استان الانبار عراق که بر اثر تجاوزگری و جنایت های تروریست های داعش آواره شده اند، اعتراف می کنند که به اشتباه تصور می کردند، داعش آنها را نجات خواهد داد و شیعیان و مرجعیت عراق آنها را نابود خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه الکترونیکی بین المللی "الکفیل" عراق، در گزارشی به اعتراف آوارگان استان الانبار درباره تصور اشتباه خود درخصوص داعش، شیعیان و مرجعیت عراق پرداخت و نوشت: بسیاری از اهل سنت عراق به اشتباه گمان کردند که داعش برای رهایی آنها از سلطه دولت شیعه عراق، آمده است!

این گزارش می افزاید: این افراد مورد سوء استفاده تروریست های داعش قرار گرفتند و عناصر این گروهک تروریستی توانست آنها را به عاملی برای حضور خود در مناطق سنی نشین تبدیل و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

داعش، شیعیان و مرجعیت آنها را برای این دسته از اهل سنت، به عنوان دشمن نخست آنها جلوه داد و این درحالی است که مرجعیت عراق نخستین مدافع همه عراقی ها بوده و هرگز قومیت یا طایفه ای را به قومیتی دیگر ترجیح نداده و همواره خواسته های مشروع را به نام همه عراقی ها بیان کرده است.

این گزارش می افزاید: رهنمودهای مرجعیت عراق مبنای احیای استقلال به دست عراقی ها، خروج اشغالگران از کشور، تدوین قانون اساسی و ایجاد دولت منتخب و نیز عامل اصلی جلوگیری از ریخته شدن خون اهل سنت عراق در زمان اوج بحران فرقه ای کشور در پی انفجار حرمین عسکریین(ع) و کشتار شیعیان در مثلث مرگ بوده و مرجعیت همواره تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ریخته شدن خون عراقی ها و بازسازی این کشور به کار گرفته است و فتوای جهاد کفایی نیز از گرفتار شدن کشور در چنگال داعش و توطئه های صهیونیست جهانی، آمریکا و متحدان آن جلوگیری کرد.

همچنین فتوای مرجعیت عالی عراق بدون شک عامل اصلی توقف نفوذ داعش به مناطق مختلف عراق و  نیز آزادسازی برخی مناطق اشغال شده به دست تروریست های داعش بوده است . مرجعیت عالی عراق همچنین نقش یک پدر در کمک رسانی به مهاجران و آوارگان شهرهای تحت اشغال تروریست های داعش ایفا کرده و حتی ده ها کاروان امدادرسانی به مناطق تحت اشغال تروریست که اغلب سنی نشین هستند، اعزام کرده است.

دوربین الکفیل با حضور در اردوگاه های آوارگان شهر عامریه از توابع فلوجه صحنه های توزیع کمک های انسانی هیئت اعزامی مرجعیت عالی عراق در میان کودکان و خانواده هایی را که گمان می کردند داعش برای نجات آنها از دست شیعه و مرجعیت شیعی آمده، به تصویر کشیده است.

"حامد عبدالله" از اهالی شهر "حصبیه" درباره برداشت های سابق خود در این خصوص می گوید: برخی افراد مغرض از قبل این ذهنیت را برای ما ایجاد کرده بودند که شیعیان در صدد کشتار و آوارگی ما و اشغال اراضی مان هستند و این افکار در میان ما دست به دست می شد و کار به جایی رسیده بود که کودکان ما نیز این گونه تصور می کردند، اما به یاری خداوند متعال، دیری نپایید که دروغگویی این افراد و حامیان آنها برای همه آشکار شد.

"احمد کریم" از آوارگان الرمادی نیز گفت: هنگام توزیع  کمک های مرجعیت عالی عراق در میان آواراگان، افکار باطل و بیماری را که درباره مرجعیت و شیعیان، ترویج می شد، در ذهنم مرور کردم و امروز از صمیم قلب می گویم: این حقیقت را لمس کرده ایم که مرجعیت عالی عراق، سوپاپ اطمینانی برای همه عراقی هاست.

حاج محمد حسان دیگر شهروند عراقی نیز می گوید: داعشی ها به ما دروغ گفتند و با افکار دروغین ما را فریب دادند، اینک حقایق بر همه آشکار شده و دروغ های آنها درباره در رفاه و آسایش بودن مرجعیت عالی در کشورهای همجوار نقش بر آب شده و نقاب از چهره همه آنهایی که علیه مرجعیت دینی عراق تبلیغ می کردند، کنار رفته است.

پربیننده ترین خبرها