تلاش عربستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل

تلاش عربستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل
سه شنبه 26 خرداد 1394 - 10:57

العالم - گزارش های غیر رسمی و درزاطلاعات از روابط پنهان رژیم صهیونیستی و عربستان ، از تلاش روز افزون سعودی ها برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه صهیونیستی معاریو نیز در سایت اینترنتی خود نوشت:عربستان در مسیر عادی سازی روابط خود با اسرائیل گام برمی دارد زیرا ایران دشمن مشترک اسرائیل و عربستان است.

پایگاه خبری العهد به نقل از معاریو نوشت: افرادی درعربستان خواستار گشایش سفارت سعودی در تل آویو هستند.

درهمین حال در چارچوب آماده کردن افکار عمومی به منظور پذیرش روابط نزدیک ریاض و تل آویو، فعالیت های غیر رسمی تبلیغی در این زمینه از مدتی پیش از سوی سعودی ها آغاز شده است.

براین اساس یک خبرنگار مشهورعربستانی به نام " دحام العنزی " که با نظام آل سعود ارتباط دارد، از طرح گشایش سفارت عربستان در تل آویو استقبال کرد.

العنزی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: من از گشایش سفارت عربستان در تل آویو استقبال می کنم وامیدوارم که " انور عشقی " به عنوان اولین سفیر عربستان در اسرائیل تعیین شود و من نیز پس از وی متصدی این سمت بشوم.

انورعشقی قبلاً یکی از اعضای هیأت دولت عربستان بود و اخیراً در واشنگتن با یکی از سران صهیونیست به نام  " دوره گولد " مدیر مرکز مسائل عمومی " قدس " (JCPA) دیدار کرد.

عشقی آوریل 2015 نیز در دوحه پایتخت قطر در مصاحبه با یک خبرنگار که گفته می شود خبرنگار روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت است ، اذعان کرد که اگر اسرائیل طرح صلح عربی را اجراء کند ، عربستان آماده عادی سازی روابط خود با اسرائیل خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها