واکنش سازمان اروپایی ـ بحرینی حقوق بشر به حبس شیخ سلمان

واکنش سازمان اروپایی ـ بحرینی حقوق بشر به حبس شیخ سلمان
چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 13:51

سازمان اروپایی ـ بحرینی حقوق بشر نسبت به صدور حکم چهار سال حبس برای شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت وفاق بحرین، ابراز ناخرسندی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این سازمان حکم مزبور را که روز سه شنبه (26 خرداد ماه 1394، 16 ژوئن 2015 ) صادر شد، در راستای حملات امنیتی دولت به  فعالان و مخالفان دانست که تاکیدی بر سرکوب آزادی بیان در بحرین است.

سازمان اروپایی ـ بحرینی حقوق بشر در بیانیه امروز خود حکم حبس شیخ سلمان را به معنای هدف قرار دادن درخواستهای بین المللی وسازمانهای حقوقی دانست که خواهان متوقف شدن این محاکمه و آزادی فوری وی بودند.
نماینده امریکایی شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل نیز خواهان آزادی شیخ علی سلمان شد و نسبت به محدودیتهای اعمال شده برای آزادی بیان در بحرین ابراز نگرانی کرد.
این سازمان از واشنگتن، انگلستان، سازمان ملل متحد و سازمانهای حقوقی بین المللی خواست با اعمال فشار بر دولت بحرین خواستار لغو حکم شیخ سلمان و آزادی فوری وی و همه مخالفان و فعالانی شوند که به خاطر عقاید سیاسی خود در بحرین زندانی شده اند.آنها هم چنین خواهان پایبندی دولت به قوانین بین المللی برای اجرای محاکمه های عادلانه و مجازات افراد نقض کننده حقوق بشر در بحرین شدند.

سید "حسین جواد" دبیر کل این سازمان نیز این حکم را ناامید کننده توصیف کرد و گفت: محاکمه شیخ سلمان آخرین فرصت دولت برای بازگشت به مسیر قانون و پایان دادن به نقض حقوق بشر و خاموش کردن صدای مخالفان و ایجاد محدودیت برای آزادی بیان است.

وی افزود: ادامه اقدامات مقامات بحرین مبنی بر بازداشت فعالان تاکیدی بر نیاز کشور به یافتن راه حلی ریشه ای برای رهایی از وضعیت بحرانی کنونی و زمینه چینی برای گفت وگوی واقعی بدون بازداشت فعالان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها