بیانیه علمای بارز بحرینی درباره حکم شیخ سلمان

بیانیه علمای بارز بحرینی درباره حکم شیخ سلمان
پنج‌شنبه 28 خرداد 1394 - 18:54

علمای بزرگ بحرین، حکم صادر شده برای شیخ علی سلمان را فاقد پشتوانه‌های صحیح حقوقی؛ و محاکمۀ وی را فاقد مبانی حقوقی و عادلانه برشمردند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، علمای بارز بحرین در بیانیه ای اعلام کردند؛ کسی که در این حکم قضایی محکوم شناخته شده، یک شخصیت ملی و از شاخص ترین منادیان آزادی و کرامت برای همگان است. وی شخصیتی است که تاریکی زندانها، نور وجودش را نخواهند پوشاند.

این بیانیه می افزاید: این حکم در حق ملتی صادر شد که هرگز نخواهد مرد و جنبشی که تا زمان رسیدن به هدفش هرگز باز نخواهد ایستاد. این حکم برای نادیده گرفتن حقوق غیر قابل انکار ملت است و با هدف تخطی از مقررات و اصول شریعت در محاکمه هاست.

علمای بزرگ بحرین دلیل صدور حکم علیه شیخ علی سلمان را سر خم نکردن ملت و دست نکشیدن از مطالبات قانونی خود دانستند و تاکید کردند که جنبش مردمی مصمم است تا زمان تحقق خواسته های خود که به خاطر آن چنین عزیزانی به زندان رفتند و رنجها و خسارات زیادی متحمل شدند ادامه یابد.

بیانیه علمای بحرین تاکید می کند که باید اصلاحات صورت بگیرد و زندانیان سیاسی آزاد شوند و کسانی که در زندانها اسیرند هرگز راضی نمی شوند که انقلاب بدون تحقق خواسته های مردم متوقف شود فقط به خاطر این که آنها از زندان خلاص شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها