ارجاع اولین پرونده فلسطینیها به دیوان بین‌المللی

ارجاع اولین پرونده فلسطینیها به دیوان بین‌المللی
جمعه 29 خرداد 1394 - 16:26

هفته آینده فلسطینی‌ها اولین پرونده را به دیوان بین المللی کیفری تحویل می‌دهند. هدف از این کار متقاعد کردن دادستانی به آغاز تحقیقات جنایی درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش پایگاه خبری العالم یک مقام مسئول فلسطینی پنج شنبه اعلام کرد: هفته آینده فلسطینیها اولین پرونده را به دیوان بین المللی کیفری تحویل می دهند. هدف از این کار متقاعد کردن دادستانی به آغاز تحقیقات جنایی درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است.

عمار حجازی، مسئول امور خارجی فلسطین در رام الله گفت: این پرونده که غیر از صفحات پیوستی، بالغ بر دهها صفحه دارد در روز 25 ژوئن به فاتو بن سودا دادستان این دادگاه تحویل خواهد شد.

عمار حجازی که عهده دار پیگیری شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری هم هست در کنفرانس مطبوعاتی گفت: این پرونده شواهد و آمارهای لازم درباره اشغالگری و شهرسازی و بازداشتهای بی دلیل و کشتار فلسطینیها را در اختیار دادستان کل قرار می دهد و وی را متقاعد می کند تا تحقیقات را هر چه سریعتر آغاز کند.

وی افزود: این تحقیقات درباره حادثه خاصی نخواهد بود زیرا فلسطینیها، خود بر اساس حکم دادستانی موضوعات را پیگیری خواهند کرد.

شایان ذکر است بن سودا در ماه ژانویه، به انجام تحقیقات اولیه درباره حوادث رخ داده بین رژیم صهیونیستی و فلسطین از ژوئن 2014 که به حمله این رژیم به غزه در ژوئیه و آگوست انجامید، حکم  داد. بر این اساس احتمال دارد که وی دستور آغاز تحقیقات عملی را هم صادر کند.

حجازی گفت: این پرونده موضوع را به طور کلی مطرح خواهد کرد و مشتمل بر یک سری آمار و ارقام است. و تصویری کلی از جنایات رژیم اسرائیل ارائه می دهد و برخی شواهد را ارائه می دهد که به اعتقاد ما انگیزه های منطقی و متعارف در نظامنامه (معاهده رم که مبنای دیوان بین المللی کیفری است) برای آغاز تحقیقات را در اختیار دادستان قرار می دهد.

بررسی های اولیه دادستان، مستقل از موضوع انضمام فلسطین به دیوان کیفری بین المللی است که مأمور تعقیب کسانی است که بدترین جنایات را از نظر قانون بین الملل مرتکب شده اند.

لازم به ذکر است که فلسطینیها که از انتظار کشیدن بیهوده برای پایان اشغالگری و تأسیس دولت مستقل به تنگ آمده اند اکنون تصمیم گرفته اند از راههای دیپلماتیک و قضایی و با استفاده از نهادهای بین المللی از جمله دیوان کیفری بین المللی در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها