146 شهروند عین العرب در حمله داعش كشته شدند

146 شهروند عین العرب در حمله داعش كشته شدند
جمعه 5 تير 1394 - 14:55

العالم - مسئول ديده بان حقوق بشر سوريه اعلام كرد كه 146 غيرنظامي در حمله دو روز اخير گروه تروريستي داعش به عين العرب (کوبانی) كشته شده اند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم ، رامي عبدالرحمن از مخالفان سوري روز جمعه دربيانيه اي اعلام كرد كه حمله داعش به شهرعین العرب در سوريه و روستاهاي اطراف آن از ديروز پنجشنبه آغاز شد و از آن زمان درگيري شديد ميان گروههاي مردمي كرد و عناصر داعش در شهر ادامه دارد.
به گفته وي اين دومين كشتار جمعي شهروندان سوري توسط داعش در اين منطقه از سال گذشته تاكنون بعد از كشتار دهها تن از اعضاي قبایل الشعيطات در شرق سوريه است.
ديده بان حقوق بشر روز گذشته اعلام كرده بود كه درگيري هاي شديد در پنج نقطه شهر كوباني ميان مدافعان شهر و نيروهاي داعش ادامه دارد.
عناصر گروه تروريستي داعش روز پنجشنبه  از طريق گذرگاه مرزي تركيه، به شهر مرزي "عين العرب" سوريه حمله كردند.
اين حمله تروريستي پس از انفجار انتحاري در گذرگاه مرزي "بينار" آغاز شد و پس از آن عناصر داعش به شدت با نيروهاي كرد سوري درگير شدند.
گذرگاه بينار راه ارتباطي شهر عين العرب و كشور تركيه است.
پس از انتشار خبر حمله داعش از تركيه به داخل عين العرب، تركيه مدعي شد كه عناصر داعش از داخل سوريه به اين شهر يورش برده اند و نه تركيه.
درحالي كه مقام هاي كرد تركيه را به كمك به داعش براي ورود دوباره به كوباني متهم مي كنند، رجب طيب اردوغان رئيس جمهوري تركيه هم امروز اين اتهام ها را رد كرد.
كردهاي سوريه اوايل بهمن ماه سال گذشته  پس از سه ماه درگيري، شهر عين العرب و تعداد بسياري از روستاهاي اطراف آن را از وجود عناصر داعش پاكسازي كنند.
كوباني، يكي از بزرگترين شهرها در منطقه كردنشين سوريه در مرز تركيه است كه به دست افراطيون داعش در ماه سپتامبر سال گذشته اشغال شد. از آن زمان نيروهاي كرد با حمايت حملات هوايي ائتلاف ضد داعش در تلاش بودند تا آنها را از اين شهر خارج كنند.
سه ماه جنگ و درگيري خياباني شديد كوباني را به مجموعه‌اي از خرابه‌ها تبديل كرد. بسياري از خرابي‌هاي به بار آمده در نتيجه حملات سهمگين جنگنده‌هاي ائتلاف است و برخي ديگر نيز به دليل حملات انتحاري نيروهاي داعش كه با خودروهاي مملو از مواد منفجره انجام داده‌اند.
با به درازا كشيدن اشغال كوباني از سوي داعش، اين شهر به نماد مقاومت كردها و يك موضوع حيثيتي براي داعش تبديل شد به گونه‌اي كه اين گروه تروريستي براي گرفتن شهر كوچك كوباني صدها تن از اعضاي خود از جمله چندين فرمانده ارشد را قرباني كرد. در مقابل كردها نيز از عراق، سوريه و تركيه به سوي اين شهر سرازير شدند و پس از سه ماه توانستند تروريست‌ها را عقب برانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها