500 فرانسوی داعشی درعراق و سوریه می جنگند

500 فرانسوی داعشی درعراق و سوریه می جنگند
يکشنبه 7 تير 1394 - 09:18

العالم - منابع فعال در دستگاه های مبارزه با تروریسم فرانسه از حضور نزدیک به 500 تن از اتباع این کشور در بین تروریست های داعش در عراق و سوریه خبردادند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی مطلع اعلام کرد: بر اساس آماری که این هفته تهیه شده است، دستگاه های مبارزه با تروریسم 473 فرانسوی را که در زمان حاضر در صفوف تکفیری ها در عراق و سوریه حضور دارند، شناسایی کرده اند.
بر اساس اعلام این منبع، تاکنون 119 تروریست فرانسوی در جنگ در سوریه و عراق کشته شده اند و 217 فرانسوی نیز بعد از شرکت در جنگ به فرانسه بازگشته اند.
با افزودن شمار افرادی که در راه عزیمت به سوریه یا عراق هستند و کسانی که برای عزیمت به مناطق جنگی ابراز تمایل کرده اند، فهرستی هزار و 800 نفری از این افراد شناسایی شده است.
گرچه همه این افراد به ویژه زنان در جنگ شرکت نمی کنند، اما بازگشت آنهایی که در مناطق جنگی، سرسخت و جنگ آزموده شده اند، منبع نگرانی عظیمی است.
این منبع خاطرنشان کرد: هیچ مدرکی وجود ندارد که بتوان گفت یاسین صالحی، مظنون به قتل رییس یک شرکت در حومه لیون، سومین شهر فرانسه واقع در جنوب شرق این کشور پیش از ارتکاب به حمله ای در ایزر، به سوریه و عراق عزیمت کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها