مسکو به دنبال نشاندن عربستان و سوریه برسریک میز

مسکو به دنبال نشاندن عربستان و سوریه برسریک میز
سه شنبه 9 تير 1394 - 17:33

العالم ـ مقام های روسی در چارچوب برنامه مبارزه با گروه تروریستی داعش خواستار تشکیل ائتلاف منطقه ای متشکل از سوریه، عربستان، اردن و ترکیه هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از شبکه روسیا الیوم ، ولادیمیر پوتین در دیدار با ولید المعلم وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که مبارزه با تروریسم مستلزم یکپارچه کردن تلاشهای تمام کشورهای منطقه است و کشورهای منطقه برای مشارکت در مقابله با شرارت داعش اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: طبیعی است که هراز گاهی میان کشورهای همسایه اختلافات و سوء تفاهمات و مشکلاتی بوجود بیاید؛ اما بی شک برای مقابله با شری که دامن همه را گرفته است، ضروری است که تلاشها یکپارچه شود.

علی رغم روابط متشنج سوریه و همسایگانش از ابتدای بحران داخلی فعلی، خطر داعش و گسترش آن در منطقه ممکن است مواضع را دگرگون کند بویژه که حملات هوایی ائتلاف بین المللی با رهبری آمریکا تا این لحظه نتوانست از توان گروه تروریستی داعش وسلطه آن در عراق و سوریه بکاهد.

از این رو روسیه برای مقابله با داعش و اقدامات وحشیانه آن راه حلی به جز از طریق برپایی یک ائتلاف منطقه ای گسترده برای مقابله با این خطر نمی بیند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها