ارتش ترکیه زیربار مداخله در سوریه نمی رود

ارتش ترکیه زیربار مداخله در سوریه نمی رود
يکشنبه 7 تير 1394 - 12:24

العالم - ارتش ترکیه ، برخلاف خواست دولت آن کشور مخالف مداخله در سوریه است و به بهانه های مختلف اجرای دستور العمل دولت را به تعویق می اندازد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، منابع رسمی گفتند دولت ترکیه انتظار دارد ارتش این کشور حرکت و پویایی بیشتری برای حمایت از به اصطلاح "ارتش آزاد" در مقابل دولت سوریه و نیروهای کرد در خاک سوریه نشان دهند در حالی که ارتش مخالف این مسأله بوده و درشرایطی که این کشور به سمت تشکیل دولت ائتلافی پیش می رود ، ارتش برای کسب وقت تلاش می کند.

به نوشته القدس العربی این منابع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود در گفتگو با شماره روز شنبه روزنامه حریت، گفتند پشتیبانی جدی و فعالانه ای که دولت داوود اوغلو انتظار آن را از ارتش این کشور دارد، گلوله باران مواضع داعش در سوریه با استفاده از توپخانه دوربرد، انجام عملیات هوایی و ورود نیروی زمینی ارتش به داخل خاک سوریه برای تأمین امنیت نوار مرزی در امتداد خطوط مرزی ترکیه است.

یکی از منابع مذکور علت این امر را جلوگیری از وقوع درگیری بیشتر بین داعش و نیروهای کرد به رهبری حزب اتحاد دموکراتیک کرد دانست تا به این طریق جلوی سیطره کامل کردها را بر مرزهای بین ترکیه و سوریه گرفته و مانع ایجاد منطقه امن در برخورد با  هجوم موج جدید آوارگان سوری شوند.

ژنرال نجدت اوزیل اجرای دستور العمل داوود اوغلو را به تعویق انداخته و در توجیه اقدام خود قوانین بین الملل، مسائل سیاسی ، ابهام در واکنشهای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و نیز مواضع روسیه و ایران و امریکا را دستاویز قرار داده است.

دولت ترکیه در حال گفتگو با ارتش این کشور برای متقاعد کردن ان به اجرای طرحهای مورد نظر خود است.

ترکیه  که به ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا بر ضد داعش در عراق و سوریه نپیوسته ، این امر را منوط به پذیرش چهار شرط اعلام منطقه پرواز ممنوع در سوریه، ایجاد منطقه حائل، اموزش گروههای مسلح مخالف سوریه (در خاک خود) و تجهیز آنها و در نهایت حمله به خود نظام سوریه دانسته است.

روزنامه حریت ترکیه اخیرا فاش کرد رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور خواستار دخالت ارتش در سوریه شده است.

دولت ترکیه از ارتش خواسته است به بهانه مبارزه با تندروها از توپخانه دوربرد برای حمله به اهدافی در عمق خاک سوریه استفاده کند.

00:31:47.17

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها