طرح تسامح در بحرین چیست؟

طرح تسامح در بحرین چیست؟
پنج‌شنبه 11 تير 1394 - 14:06

موسسه آشتی و گفت و گوی مدنی در بحرین به منظور مقابله با اقدامات تروریستی که شیعیان منطقه را هدف قرار داده، طرح برگزاری نماز جمعه مشترک میان پیروان تشیع و اهل تسنن را پیشنهاد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این موسسه اعلام کرد که نماز جمعه این هفته با حضور پیروان دو مذهب تشیع و تسنن در مسجد جامع عالی برگزار می شود و جمعه آینده نیز چنین نمازی در یکی از مساجد اهل سنت برگزار خواهد شد.

سهیل القصیبی، رییس موسسه آشتی و گفت و گوی مدنی در بحرین، گفت: طرح "تسامح در بحرین" همزمان با اتفاقات تاسف بار در کشورهای همسایه اجرا می شود که مکانهای عبادت را هدف قرار داده و برای نشر افکار افراط گرایانه تلاش می کند.

وی خاطرنشان کرد: بدین منظور نماز جمعه این هفته در مسجد جامع عالی از مساجد بزرگ شیعیان با حضور اصحاب هردو مذهب کریمه تسنن و تشیع برگزار خواهد شد و نماز هفته آینده نیز در یکی از مساجد اهل تسنن که متعاقبا تعیین خواهد شد، اقامه می شود.

دو مسجد شیعیان در عربستان و یک مسجد آنها در کویت اخیرا شاهد حملات تروریستی بود که در جریان آن دهها نمازگزار شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند. مسئولیت این حملات را گروه تروریستی داعش برعهده گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها