داعش 4 میلیون بار حقوق بشر را در عراق نقض کرده

داعش 4 میلیون بار حقوق بشر را در عراق نقض کرده
پنج‌شنبه 11 تير 1394 - 19:27

گروه تروریستی داعش حدود چهارمیلیون مورد نقض حقوق بشر درعراق مرتکب شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " محمد مهدی البیاتی " وزیر حقوق بشر عراق گفت که بر اثر جنایت های گروه داعش در عراق، 2980 نفر از شهروندان و نظامیان ناپدید شده اند.

البیاتی افزود که داعش از سال گذشته، حدود چهار میلیون مورد نقض حقوق بشر را ضد شهروندان از جمله آدم ربایی ، قتل و کشتار جمعی مرتکب شده است.

وی افزود که داعش اخیراً به ارتکاب شیوه های وحشیانه و بسیار فجیع در به قتل رساندن شهروندان در نینوا مرتکب شده است و این مساله پس از آزادی بیجی، نشان دهنده فلاکت این گروه و نزدیک شدن آن به پایان کار خود است.

البياتی همچنین گفت گروه داعش که بویی از اسلام و انسانیت نبرده است، 2980 شهروند را از استان های صلاح الدین ، دیاله ، کرکوک ،نینوا و الانبار ربوده است که از میان آنان می توان به نظامیان پایگاه اسپایکر اشاره کرد.

وی اظهار داشت که داعش با متهم کردن شهروندان به اتهامات بی اساس، عملیات کشتار جمعی را علیه آنان مرتکب می شود و در گرفتن اعتراف های کذب از شهروندان و مخالفان ، همان شیوه های رژیم سرنگون شده بعث را به کار می گیرد.

وزیر حقوق بشر عراق گفت که این وزارت خانه ، برای مطلع کردن جامعه بین الملل از این جنایت ها که علیه اقشار مختلف جامعه عراق اعم از کرد، عرب و ترکمن صورت گرفته است، تلاش می کند.

وی به تجاوز به زنان و فروش زنان ایزدی از سوی گروه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت جنایت های کشتار جمعی علیه اقشار مختلف جامعه عراق صورت گرفته است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها