امام خمینی (ره) قدس را به همه مسلمانان بازگرداند

سه شنبه 16 تير 1394 - 19:53

شخصیت های سیاسی از کشورهای مختلف جهان بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات و توجه به قضیه اصلی امت اسلامی یعنی قدس شریف تاکید کردند.

به گزارش خبرنگارشبکه العالم، شخصیت هایی از کشورهای مختلف اعلام کردند که راه و و رویه امام خمینی (قدس سره) فلسطین را به قضیه ای متعلق به همه مسلمانان تبدیل کرد و آن را به مسلمانان بازگرداند.

شیخ "عمر الکسوانی" مدیر مسجدالاقصی در گفتگو با خبرنگار در قدس اشغالی گفت که روز جهانی قدس نباید فقط در آخرین جمعه ماه رمضان باشد، بلکه همه روزه باید برای جهانیان ، روز پیروزی قدس و کمک به اهالی قدس  و بیت المقدس باشد.

" فاطمه ولد عزيز " رئیس جمعیت زنان متحد دموکرات در مغرب از همه کشورهای عربی و اسلامی خواست که در درگیری های کنونی بازنگری کند.

وی خاطرنشان کرد که درگیری و جنگ کافی است ، باید به موضوع اصلی خود که قدس شریف است ، باز گردیم ".

" عادل القلا " رئیس حزب سوسیالیست مصر عربی نیز تأکید کرد که قدس از جایگاه ویژه ای میان کشورهای عربی و اسلامی برخوردار است و ملت های عربی و اسلامی نباید قدس را فراموش کنند و باید بدانند که نبرد واقعی آنان برای آزادسازی مسجدالاقصی است.

" تيميل كرم اوللالوغلو " مسئول روابط خارجی در حزب اسلامی السعاده در ترکیه خاطرنشان کرد که انقلاب اسلامی در ایران، موجب نگرانی بنیانگذاران غربی رژیم اسرائیل شد زیرا آنان گمان می کردند که جهان اسلام را تحت سلطه خود درآورده اند اما انقلاب اسلامی رویای آنان را برباد داد.

وی افزود: راه امام خمینی (قدس سره) قدس و فلسطین را بازگرداند. قدس باید متعلق به همه مسلمانان و نه فقط عرب ها باشد و با وجود همه اختلافات، نوعی وحدت را در جهان اسلام ایجاد کرد.

پربیننده ترین خبرها