کشف گور جمعی 50 نیروی عراقی در المثنی

کشف گور جمعی 50 نیروی عراقی در المثنی
چهارشنبه 17 تير 1394 - 20:28

وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرد یک گروه شناسایی برای بازرسی یک گور جمعی که اجساد حدود 50 نیروی ارتش این کشور پس از کشتار توسط داعش در جنوب تأسیسات المثنی در آن دفن شده اند، ارسال کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت حقوق بشر عراق با اعلام این خبر از عزم این وزارتخانه برای تشکیل کمیته ای متشکل از سه وزارتخانه برای ورود به محل و خاکبرداری خبر داد.
سایت عراقی "سومریه نیوز" به نقل از بیانیه وزارت حقوق بشر عراق نوشت: یک تیم از وزارت حقوق بشر با استفاده از اطلاعات نظامی به دست آمده برای شناسایی و بازرسی یک گور جمعی در جنوب تأسیسات المثنی، اقدام می نماید.
در این بیانیه آمده است که تیمی از وزارت حقوق بشر، وزارت دفاع و سازمان پزشک قانونی به نمایندگی از وزارت بهداشت عراق، برای ورود به محل دفن قربانیان و خاکبرداری و پس از آن انجام آزمایشات دی ان ای برای مطابقت دادن آن با نزدیکانشان با هدف شناسایی هویت آنها، عاز محل شده است.
بیانیه وزارت حقوق بشر عراق می افزاید: در این گور حدود 40 الی 50 نفر از اعضای ارتش عراق که مأمور دفاع از تأسیسات المثنی بودند، دفن شده اند. این نیروها پس از تمام شدن مهماتشان، توسط عناصر داعش محاصره و کشته شده و در گور دسته جمعی دفن شدند.
عملیات گسترده ارتش و نیروهای مردمی عراق در بخش هایی از این کشور برای پاکسازی این مناطق از وجود عناصر گروهک تروریستی داعش، ادامه دارد. 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها