انهدام باندهای تروریستی انتقال مواد منفجره به بغداد

انهدام باندهای تروریستی انتقال مواد منفجره به بغداد
جمعه 26 تير 1394 - 11:58

وزیر کشور عراق از جلوگیری از امدادرسانی به داعش قبل از آغاز عملیات الانبار و همچنین انهدام باندهای تروریستی انتقال مواد منفجره به بغداد خبر داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد الغبان" گفت: سه هفته پیش از عملیات الانبار، عملیاتی برای جلوگیری از ارسال کمک به داعش در شمال بغداد شکل گرفت که تاکنون ادامه دارد.

وزیر کشور عراق با اشاره به وضعیت کنونی شهر فلوجه، هرگونه عملیات نیروهای عراقی در این شهر را تکذیب کرد و ازعملیات منهدم کردن باندهای تروریستی که در صدد ارسال مواد منفجره به بغداد بودند، خبر داد.

الغبان پس از نشست محرمانه با مسوولان محلی در کنفرانس مطبوعاتی دربابل گفت: هم اکنون عملیاتی برای پاکسازی استان الانبار از عناصر داعش به ویژه در مناطقی که به تازگی پس از الرمادی سقوط کرده در حال اجراست.

وی افزود: سه هفته پیش از عملیات بغداد، عملیات الانبار از دجله تا سامرا برای ایمن سازی منطقه از وجود عناصر گروه تروریستی داعش و از سمت شرق دجله تا تاسیسات صنایع نظامی المثنی و بغداد که منطقه گسترده و استراتژیکی را شامل می شود، آغاز شد.

الغبان گفت: هدف از آن عملیات در درجه اول ایجاد امنیت در شمال بغداد و جلوگیری از ارسال کمکها برای داعش بود. 

وزیر کشور عراق افزود: عملیات الانبار به فرماندهی هادی العامری، نماینده مجلس و دبیر کل سازمان بدر عراق، و کمک ارتش و وزارت کشوربسیار خوب و مناسب شروع شد به گونه ای که نیروها در پیرامون استان به خوبی پیشروی کردند و پس از آن نیز به سوی فلوجه پیشروی و این شهر را هم آزاد خواهند کرد.

 الغبان تاکید کرد: با تلاش های اطلاعاتی، مقادیر زیادی مواد منفجره پیش از ورود به بغداد کشف شد در این عملیات برخی باندهای تروریستی که در صدد وارد کردن مواد منفجره به پایتخت بودند نیز شناسایی شدند که اسامی آنها در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها