پای داعشی‌ها به قرقیزستان هم باز شد

پای داعشی‌ها به قرقیزستان هم باز شد
جمعه 26 تير 1394 - 21:33

کمیته امنیت ملی قرقیزستان امروز جمعه اعلام کرد: افراد مسلحی که دیروز در بیشکک به هلاکت رسیدند از عناصر وابسته به گروهک تروریستی داعش هستند . آنها می خواستند در پایگاه هوایی "کنت" روسیه عملیات تروریستی انجام دهند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، پایگاه مزبور در 20 کیلومتری شرق بیشکک پایتخت قرقیزستان واقع شده و نیروهای نظامی ویژه قرقیزستان شب گذشته دو عملیات مبارزه با تروریسم در بیشکک و روستای لیبیدینوفکا واقع در نزدیکی پایتخت انجام دادند که در اثر آن 6 تروریست مسلح به هلاکت رسیدند که 4 تا از آنها در مرکز پایتخت کشته شدند.

نیروهای مزبور همچنین 7 افراطی دیگر را بازداشت کردند و 4 تن از نیروهای ویژه هم زخمی شدند.

سخنگوی کمیته مزبور گفت: گروهک مزبور در نظر داشت امروز جمعه همزمان با مراسم جشن عید فطر در اماکن عمومی دست به اقدامات تروریستی بزند.

این کمیته معتقد است، یک شهروند قزاقستانی به نام جانبولات امیروف ریاست این باند تروریستی را برعهده داشت. گفتنی است او در گذشته بنابر حکم قضائی در بازداشت بسر می برد اما توانست فرار کند.

سخنگوی کمیته مذکور اعلام کرد؛ مقدار متنابهی سلاح سبک و بمب های دستی و مهمات در طی دو عملیات یاد شده و همچنین 500 کیلوگرم نیترات آمونیوم قابل استفاده در ساخت مواد منفجره کشف و ضبط گردید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها